معاون امور اقتصادی استاندار گفت:مرز مهران که نزدیک ترین و امن‌ترین مرز کشور است ، به عنوان اولویت اصلی توسعه در استان قلمداد می‌شود.

مرز مهران اولویت اصلی توسعه در استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حیدر نعمتی معاون امور اقتصادی نیز در این نشست با بیان اینکه در هر شهرستانی نشست‌هایی با فعالان عرصه اقتصادی برگزار خواهیم کرد، گفت: ظرفیت مرز مهران نزدیک ترین، امن‌ترین مرز کشور است و از طرفی باتوجه به اشتراکات قومی و قبیله با استان‌های هم جوار در کشور عراق دارد به عنوان اولویت اصلی توسعه در استان قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد:در سه ماهه‌ی اول سال ۳۳ درصد رشد صادرات داشته ایم و زیرساخت‌های مرزی از طرف ایران به مراتب آماده‌تر از طرف عراقی است و سال گذشته ۷ نشست با طرف عراقی برای رفع مشکلات بازارچه‌های مرزی داشته ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: خروجی نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان بازگشت ۳۶ واحد به چرخه تولید استان، افزایش ظرفیت و برگشت به چرخه‌ی تولید ۱۷۳ واحد با ۲۰۴۶ نفر اشتغالزایی بود.

نعمتی گفت: در بحث حوادث طبیعی از ظرفیت‌ها و امهال تسهیلات استفاده شده و واحد‌های تولیدی که با سیستم بانکی مشکل دارند درصورت ارائه گزارش برای رفع موانع اقدام کنیم.

وی گفت:اعطای تسهیلات اشتغال روستایی شرایط استثنایی برای استان ایجاد کرد و در ابن زمینه جزء ۵ استان برتر کشور هستیم.

«معروف بسطامی» معاون توسعه منابع انسانی استانداری نیز در این نشست، گفت: برقراری ماده ۱۱۲ قانون خدمات کشوری برای دیگر مناطق استان که تحت پوشش این امتیاز قرار نگرفته اند در دستور کار استاندار است، چون تمام نقاط استان مناطق جنگی است و تلاش مسئولان استان در راستای استیفای این حق و حقوق برای مردم استان است.

وی گفت: در بحث تغییر ساعات کار ادارات به درخواست شرکت برق و هیئت دولت برای شهرستان‌های گرمسیر و معتدل استان دستورالعملی صادر شد و سپس مصوبه جدید هیئت دولت در برگشت به روال عادی ساعت کار ادارات ابلاغ شد و هم اکنون نیز در حال مستند‌سازی مسائل و مشکلات مناطق گرمسیری استان برای ارسال به وزارت کشور هستیم.

 

انهای پیام/ع

مرز مهران امن ترین و نزدیک ترین مرز کشور 

برچسب ها: استانداری ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.