دومین نشست ارزیابی آموزشی فنی و حرفه‌ای منطقه یک کشور با حضور مدیران کل و معاونین استان‌های سمنان - گلستان -گیلان – مازندران و خراسان شمالی در سمنان برگزار شد.

علیرضا حاتم زاده معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حاشیه دومین نشست ارزیابی آموزشی فنی و حرفه‌ای منطقه یک کشور در سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،گفت: در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور سه اصل ثابت به نام‌های ارتقاء کیفیت آموزشی و ارتباط آموزش‌ها با بازار کار و عدالت در دسترسی به آموزش در دستور کار است.

وی با اشاره به تلاش‌های در خصوص تنوع و توسعه رشته‌های آموزشی در فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: تمرکز اصلی ما بر همکاری با بخش‌های خصوصی است که این بخش‌های خصوصی می‌توانند تجهیزات خود را به روز کرده و از آن در جهت آموزش استفاده کنند و سازمان فنی و حرفه‌ای برای استاندارد سازی آموزش‌ها در کنار آن‌ها حضور دارد.

حاتم زاده افزود: در خصوص رونق تولید برنامه طرح کارآفرینی مهارت بنیان در کشور پیش بینی شده که تعبیر این طرح این است که همه‌ی مراکز ما در نقش شتاب دهنده‌ها عمل می‌کنند.

وی ابراز داشت: در سطح کشور هر فردی که ایده‌ای در ذهن داشته باشد، برای تجاری سازی این ایده، کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مدت ۴ تا ۶ ماه در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و با همکاری با حوزه تسهیلات مالی انجام شده بعد از تجاری سازی یک ایده می‌توانند از تسهیلات نیز استفاده کنند.

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: برنامه دیگر ما بحث آموزش‌های دوگانه است که در این برنامه بخشی از آموزش در فنی و حرفه‌ای و بخش دیگر در بنگاه‌های اقتصادی اتفاق می‌افتد که این کار به اشتغال نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام / م

در راستای رونق تولید همه‌ی مراکز در نقش شتاب دهنده‌ها عمل کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.