علاقه‌مندان به نجوم همزمان با وقوع رویداد ماه گرفتگی جزئی قابل رصد دربرخی کشور‌های دنیا با رعایت اصول عکس برداری نجومی به خلق تصاویر منحصربه فرد پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عکاسان همزمان با وقوع ماه گرفتگی درکشور‌های مختلف دنیا به تصویر برداری و عکاسی از این پدیده زیبا پرداخته اند که در ادامه می‌توانید منتخبی از برترین تصاویر گرفته شده از ماه گرفتگی را مشاهده کنید.
 

ماه گرفتی جولای ۲۰۱۹ از نوع ماه گرفتگی جزئی بود به این ترتیب که به نظر می‌رسد بخشی از ماه زیر سایه زمین پنهان شده است.
 
برای انجام عکاسی نجومی عکاسان به ابزار‌های جانبی مناسب نیاز دارند تا بتوانند بهترین تصاویر را ثبت کنند، استفاده از برخی نرم افزار‌ها و افزودن تجهیزات جانبی به تلفن همراه هم می‌تواند به دوستداران هنر عکاسی نجومی کمک کند تا تصاویری دقیق و با جزئیات ثبت کنند.
 

عکاسی از ماه گرفتگی به دلیل کمبود نور محیط بسیار دشوار‌تر از سایر موارد عکاسی نجومی، چون خورشید گرفتگی است و به این دلیل نیاز به تنظیم سرعت شاتر دوربین عکاسی برای خلق تصویر از کل رویداد نجومی است.
 

در کنار پدیده ماه گرفتگی، پدیده ماه خونین هم روی می‌دهد، کارشناسان اعلام کرده اند به دلیل فعالیت‌های آتش فشانی اخیر بر روی کره زمین و افزایش گرد وغبار درجو امکان تصویربرداری با کیفیت بسیاربالا از ماه گرفتگی در برخی مناطق امکان پذیر نیست.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

منبع: express
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار