رئیس دانشگاه سمنان ضمن عذرخواهی از خبرنگاران به دلیل اتفاقات رخ‌داده در برگزاری کنکور گفت: کسی در این دانشگاه حق ندارد به خبرنگاران بی‌احترامی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، پس از انتشار نامه انجمن خبرنگاران استان سمنان به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در خصوص مسائل به وجود آمده در آزمون سراسری و گلایه‌های خبرنگاران از برخی اقدامات دانشگاه سمنان ، امروز به دعوت رئیس دانشگاه سمنان، جمعی از خبرنگاران در نشستی با حضور رئیس و برخی مسؤولان دانشگاه حضور یافتند.

مسعود نصیری‌زرندی، رئیس دانشگاه سمنان پس از استماع سخنان و دغدغه‌های خبرنگاران استان سمنان پیرامون ارتباط رسانه‌ها و دانشگاه سمنان، ضمن توضیح و تشریح روند برگزاری کنکور سراسری و محدودیت‌های آن گفت: موضوع کنکور با سایر برنامه‌های دانشگاه متفاوت است و حساسیت‌های خاص خود را دارد.

وی تلاش در جهت تعامل و ارتباط بیشتر با رسانه‌ها را از سیاست‌های اصلی دانشگاه سمنان عنوان کرد و افزود: از زمان حضورم در دانشگاه سمنان دستور دادم تا همکاری با رسانه‌ها در بالاترین سطح ممکن باشد و دانشگاه بدون تعامل با رسانه‌ها موفقیت‌های دیده نخواهد شد.

رئیس دانشگاه سمنان با تأکید بر اینکه هیچ منعی برای ورود خبرنگاران به دانشگاه وجود ندارد، اظهار کرد: سیاست دانشگاه، ارتباط با رسانه‌هاست و محدودیتی برای حضور خبرنگاران در برنامه‌های مختلف این دانشگاه وجود ندارد.

نصیری‌زرندی، ضمن عذرخواهی از خبرنگاران به دلیل اتفاقات رخ‌داده در برگزاری کنکور گفت: در این دانشگاه کسی حق ندارد به خبرنگاران بی‌احترامی کند و این موضوع به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: روند همکاری با رسانه‌ها بهبودیافته و نقص‌های موجود در ارتباط دانشگاه و رسانه‌ها رفع شود.

خبرگزاری فارس استان سمنان ضمن قدردانی از انتقادپذیری، پذیرش خطا و سعه‌صدر رئیس دانشگاه سمنان امیدوار است تا تعامل دانشگاه سمنان به‌عنوان دانشگاه مادر و مرکزی مهم و اثرگذار در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با رسانه‌ها به سطحی مطلوب رسیده و زین پس شاهد چالش و تنش در روابط دانشگاه و رسانه‌ها نباشیم.

همچنین پذیرش خطا و تلاش در جهت اصلاح آن از نکات حائز اهمیت در مدیریت بوده که لازم است برخی مدیران که به رسانه‌ها نگاهی ابزاری داشته و باوری به نقش و جایگاه خبرنگاران ندارند، به آن توجه بیشتری داشته باشند.

صبح روز برگزاری آزمون، هنگامی که عکاسان خبرگزاری‌های فارس و ایسنا و شبکه اطلاع‌رسانی مرآت قصد ورود به دانشگاه سمنان را داشتند، از ورود آن‌ها ممانعت به عمل آمد و مشخص شد از سوی دانشگاه سمنان هیچ‌گونه هماهنگی‌ای برای حضور خبرنگاران صورت نگرفته است.

پس از معطلی سه‌ساعته خبرنگاران پشت در‌های بسته دانشگاه سمنان، هم‌زمان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در دانشگاه، خبرنگاران نیز اجازه ورود پیدا کردند؛ اما ماجرا به همین جا ختم نشد!

عکاسان تحت کنترل شدید نیرو‌های دانشگاه سمنان و برای تنها چند دقیقه کوتاه اجازه حضور در برخی سالن‌ها را پیدا کردند و در طول مدت حضور خود در دانشگاه بار‌ها مورد بازرسی قرار گرفتند.

تا این لحظه هیچ یک از مسؤولان مدیریتی و روابط عمومی دانشگاه سمنان پاسخ و توضیحی رسمی در این‌باره ارائه نکرده‌اند.

محدود کردن رسانه‌ها در دانشگاه سمنان پیش از این نیز بار‌ها اتفاق افتاده و در برنامه‌های گذشته و حضور شخصیت‌های مختلف، خبرنگاران اجازه ورود به دانشگاه را پیدا نکرده‌اند.

نامهربانی دانشگاه سمنان به خبرنگاران موجب شد تا انجمن خبرنگاران استان سمنان پس از آزمون سراسری تشکیل جلسه داده و درنهایت طی نامه‌ای خطاب به حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، رسیدگی و پایان دادن به نامهربانی‌های دانشگاه سمنان را در قبال اصحاب رسانه و خبرنگاران خواستار شود.

انتهای پیام/ب

ماجرای معطلی خبرنگاران در دانشگاه سمنان چه بود 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.