مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: دستگاه‌های ذی ربط اردوگاه ماده ۱۶ «چشمه سفید» غربالگری جدی را نمی‌گیرند و این باعث پخش شدن معتادان متجاهر در سطح این شهر شده است.

درآمد میلیونی متکدیان /غربالگری متکدیان بی نتیجه مانده استبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  علیرضا گودرزی  با بیان اینکه عدم غربالگری متکدیان جمع آوری شده در اردوگاه چشمه سفید باعث ابتر شدن تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ها برای ساماندهی متکدیان سطح شهر شده است گفت:  عدم غربالگری باعث شده دور باطل جمع آوری متکدیان و هدررفت منابع و نیرو‌ها را داشته باشیم لذا باید معتادان و دیگر متکدیان شناسایی شوند، اگر کسانی نیازمند زیرپوشش کمیته امداد و یا بهزیستی هستند اقدام لازم را برای آن‌ها انجام دهیم و اگر معتادند به اردوگاه ماده ۱۶ برای روند بهبود اعتیاد درمان معرفی شوند.

وی در ادامه بیشتر متکدیان غیرمعتاد را نیازمند ندانست و افزود: این افراد بیشتر بر حسب عادت گدایی می‌کنند و از اعتقادات مردم سو استفاده می‌کنند و بدون هیچ تلاشی دسترنج مردم را می‌گیرند ما مخالف کمک مردم به نیازمندان نیستیم، ولی بیشتر متکدیان درآمد میلیونی دارند.

وی از شهرداری به دلیل عدم جذب اعتبارات ۱۹۰ میلیون تومانی وزارت کشور برای تعمیر و ساماندهی تأسیسات اردوگاه چشمه سفید انتقاد کرد و گفت: این اعتبارات باتلاش فراوان تأمین شده، ولی شهرداری تاکنون هیچ کاری نکرده است.

وی از آموزش فنی و حرفه‌ای ۶۰۰ معتاد بهبود یافته در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال آن‌ها در سال جاری خبر داد و افزود: با حرفه‌ای آموزی و ایجاد شغل برای معتادان از بازگشت آن‌ها به سطح شهر برای تکدی گری جلوگیری می‌شود.

گودرزی همچنین از راه اندازی اردوگاه کنگاور با چهار میلیارد تومان اعتبار در راستای توانمندسازی معتادان خبر داد و اظهار داشت: با فعالیت این اردوگاه بخش زیادی از متکدیان معتاد و غیرمعتاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا خواهند گرفت.



انتهای  پیام/ز

 

راه اندازی اردوگاه کنگاور با چهار میلیارد تومان اعتبار

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.