استاندار کرمانشاه گفت:تمرکز اختیارات در‌ مرکز یکی از موانع جدی توسعه استان‌ها است کارشناس یک وزارتخانه می‌تواند مصوبه مدیران ارشد استان‌ها را رد کند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت استان که با حضور مدیران دستگاه های مختلف اداری برگزار شد؛ اظهار داشت:شورای راهبردی توسعه مدیریت استان در واقع موتور محرکه توسعه در حوزه اجرایی، اداری و منابع انسانی و مالی است البته به شرطی که این شورا از اختیارات کافی برخوردار باشد.


 وی با بیان اینکه در واقع یکی از موانع جدی توسعه استان‌ها، تمرکز اختیارات در وزارتخانه ها و مرکز کشور است گفت: یکی از مشکلات اساسی دستگاه های اجرایی عدم‌ واگذاری اختیارات وزارتخانه ها به مدیران استانی است.


بازوند ادامه داد:طرح ها و پروژه هایی که بالاتر از یک سقف مشخص نیاز به سرمایه‌گذاری دارند، باید برای گرفتن تاییدیه به کارشناس مربوطه در وزارتخانه ارجاع شوند.


استاندار کرمانشاه گفت:یک سرمایه گذار و کارآفرین باید مدت ها در راهروهای وزارتخانه ها و پشت درب اتاق کارشناس ها منتظر جواب باشد‌.


وی ادامه داد :مدیران استانی به مراتب از اشراف بسیار بیشتری نسبت به یک کارشناس در مرکز برخوردارند و باید اختیار تایید پروژه‌ها و تصمیم‌گیری برای مسائل مهم به آن‌ها واگذار شود.


 بازوند افزود:در ملاک های ارزیابی باید شاخص هایی مانند کمک به بهبود فضای کسب و کار و تسهیل گری در فرایند سرمایه گذاری کارآفرینان لحاظ شود و بر این اساس به مدیران امتیاز داده شود.

انتهای  پیام/ز

 

مدیران استانی به مراتب از اشراف بسیار بیشتری نسبت به یک کارشناس در مرکز برخوردارند

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.