نخستین محموله وارداتی انبه به میزان ۱۸ تن امروز با حضور فرماندار و شماری از مسولان محلی و تجار پس از تشریفات قانونی و گمرکی از کشور پاکستان وارد مرز ریمدان چابهار شد.

نخستین محموله انبه از پاکستان وارد مرز ریمدان چابهار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رحمدل بامری فرماندار شهرستان ویژه چابهار اظهار داشت:نخستین محموله وارداتی انبه به میزان ۱۸ تن امروز با حضور فرماندار و شماری از مسولان محلی و تجار پس از تشریفات قانونی و گمرکی از کشور پاکستان وارد مرز ریمدان چابهار شد.

وی افزود: این محموله که از پنجاب پاکستان بارگیری شده می‌تواند زمینه ساز رونق واردات و صادرات شود.

رحمدل بامری اظهار داشت: پس از ۱۰ سال از فعال سازی بازارچه مرزی ریمدان و رسمی شدن آن در سال ۱۳۹۵ نخستین محموله وارداتی شامل محصول انبه وارد این بازارچه شد و امیدواریم با استقرار ادارات دست‌اندرکار شاهد رونق اشتغال باشیم.

وی از تمامی مسئولان دست اندرکار صادرات و واردات این محموله قدردانی کرد و افزود: تسهیل‌گری مسئولان می‌تواند بخشی از مشکلات را مرتفع کند.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار ادامه داد: مرز ریمدان نقش مهمی در توسعه اقتصادی بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در ۲ سوی مرز دارد و اهمیت آن در توسعه چابهار کمتر از منطقه آزاد و بندر نیست.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۸۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۳ میلیون دلار از مرز ریمدان به پاکستان صادر شده است.

بامری ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون دلار از مرز ریمدان به پاکستان صادر شده است.

بازارچه مرزی ریمدان در سال ۱۳۸۷ افتتاح و در چهار سال گذشته به عنوان مرز رسمی برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان در محدوده دشتیاری چابهار مشخص شده است.

بازارچه ریمدان در فاصله ۵۰ کیلومتری از جاده اصلی چابهار- راسک و ۱۲۰ کیلومتری چابهار قرار دارد.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

نخستین محموله وارداتی انبه در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار