رجبی گفت: باید از ظرفیت‌های مهندسان ایرانی برای رونق و افزایش تولید مسکن چه در حوزه مهندسی و چه در حوزه مالی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادیباشگاه خبرنگاران جوان، فرج الله رجبی رییس سازمان‌نظام مهندسی در  هیات عمومی سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه تیم جدید وزارت راه وشهرسازی بنا را بر تقویت و حمایت از جامعه نظام مهندسی کشور گذاشته است گفت: نظام مهندسی نقش مهمی در توسعه کشور دارد و ماموریت‌های آن در قانون ذکر شده است.

وی ادامه داد: در زمستان سال گذشته هییتی از نظام مهندسی به آلمان رفت و قرار شد ۲۵ مهندس از ایران، دوره تاسیسات سرمایش و گرمایش ساختمان را بگذرانند و تا آخر امسال تاییده فعالیت مهندسان ایرانی در اتحادیه اروپا داده شود که زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی را فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید: مکان یابی و تعیین تکلیف ۱۴۵ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی 


رجبی توضیح داد: نظام مهندسی در نقش رونق مسکن به وزات راه وشهرسازی کمک کند، زیرا خود آن‌ها مهندس هستند و تجربه ساخت وساز دارند، تجربه و منابع مالی در آن‌ها بسیار زیاد است.

رجبی یاد آوری کرد: تعاملات سازمان نظام مهندسی با خارج از کشور در سه سال اخیر افزایش بافته است.

وی گفت: سال گذشته با وزارت آموزش و تحقیقات آلمان تفاهنامه‌ای را داشتیم تا در حوزه گرمایشی و تاسیسات مهندسان ما را آموزش دهند به همین منظور تعدادی از مهندسان ما به آلمان اعزام شدند تا مورد آموزش قرار بگیرند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه در تعامل با یک موسسه آلمانی معتبر یک گروه از مهندسان ایرانی برای اخذ گواهینامه کار در اتحادیه اروپا به آلمان اعزام می‌شوند  افزود: بعد از این آزمون و اخذ گواهینامه، مهندسین ایرانی امکان کار در اتحادیه اروپا را خواهند داشت.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور ارتقای جدی جامعه مهندسی ایران را در ارتباط با جهان جزو برنامه‌های مهم شورای مرکزی خواند و گفت: برای اینکه سیاست صدور مهندس به خارج را ادامه دهیم ابتدا باید میزان سواد مهندسین خود را ارتقا دهیم.

رجبی با اشاره به انتخابات پیش روی شورای مرکزی نطام مهندسی ساختمان که فردا برگزار می‌شود گفت:امیدوارم کسانی انتخاب شوند که می‌توانند باعث ارتقای مهندسی ایران شده و سیاست‌های ارتباطی ما با خارج از کشور را ادامه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار