اهمیت درس تربیت بدنی در مدارس کشور

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با ابلاغ به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در استان‌ها مقرر شد در مدارس جدید کلاس درس تربت بدنی ساخته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم پایانی سی امین دوره رقابت‌های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه مدارس دخترانه کشور گفت: در جهت ارتقای سواد حرکتی و توسعه ورزش مدارس کشور به دنبال افزایش سرانه فضا‌های ورزش هستیم.


وی تصریح کرد: به تمامی استان‌ها ابلاغ شده که در مدارس به ویژه مدارس ابتدایی دخترانه دوره اول، فضا‌های بلااستفاده مانند زیرزمین‌ها را تجهیز کنند و مبلمان آن‌ها را مطابق استاندارد‌های اعلام شده با تجهیزات سنگ نوردی، تشک‌های ژیمناستیک، طناب‌های آویزان و نردبان‌های صعودی برای ارتقاء مهارت‌های بنیادین حرکتی بچینند.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی اشاره و گفت: رویکرد ما در این راستا مدرسه محوری، مشارکت محوری و رویکرد‌های علمی و تخصصی است که برای تحقق این هدف توانمند سازی معلمان تربیت بدنی در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری افزود: معلمان باید متخصص باشند و فضا و تجهیزات و محتوای مناسب را نیز استفاده کنند و البته لازم است با کمک فعالیت‌های فوق برنامه به افزایش سرانه فعالیت‌های تربت بدنی دانش آموزان افزوده شود.

وی به برگزاری سی امین دوره رقابت‌های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه مدارس دخترانه کشور اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا دستورالعمل رقابت‌های علمی و تخصصی برای استان‌ها ابلاغ شد و نزدیک به ۱۲ هزار معلم تربیت بدنی و آموزگاران پایه زن در حوزه آمادگی جسمانی و رشته‌های توپی آموزش دیدند.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش در فضا‌های روباز و سرپوشیده کشور ۳۳ صدم متر مربع یا ۳۳ سانتیمتر مربع است.

صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: در پایان سی اُمین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه مدارس دخترانه کشور در مشهد در هر دو بخش آموزگاران پایه و معلمان تربیت بدنی، خراسان رضوی مقام اول تیمی را کسب کرد.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی و شهرستان‌های استان تهران در بخش تیمی آموزگاران پایه مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند و شهرستان‌های استان تهران و استان کرمانشاه نیز مقام‌های دوم و سوم را در بخش معلمان تربیت بدنی کسب کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مشهد از ۲۱ تا ۲۵ تیر ماه میزبان ۲۹۳ معلم زن از سراسر کشور در این رقابت‌ها بود که بر این اساس ۲۱۳ معلم تربیت بدنی در هفت رده سنی و ۸۰ آموزگار پایه در سه رده سنی و ۳۲ مربی و سرپرست از تمام استان‌های کشور در آن حضور داشتند.

سلطانی افزود: شرکت کنندگان در این دوره علمی و تخصصی ضمن اینکه در سه کارگاه آموزشی تخصصی حضور یافتند در رشته‌های آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، بسکتبال، هندبال، والیبال، فوتسال، بدمینتون، دوی ۱۲۰۰ متر و طناب زنی نیز به رقابت پرداختند.


انتهای پیام//ف. ص
 

کلاس درس تربیت بدنی در مدارس کشور دایر میشود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار