رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: در سال های اخیر، موردی از مرگ مادران باردار در شهرستان نداشتیم و مرگ و میر نوزادان نیز کاهش یافته است.

کنترل مرگ و میر مادران باردار و نوزادان در تایبادسید محمد موسوی رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: معیار ارزیابی سازمان بهداشت جهانی از وضعیت سلامت و بهداشت در کشورهای در حال توسعه نداشتن مرگ مادران باردار و کاهش مرگ و میر ونوزادان است.

او ادامه داد:  تا یک سال پیش، نرخ مرگ و میر نوزادان در شهرستان تایباد بالاتر از نرخ جهانی بوده است و اکنون توانسته ایم میزان مرگ و میر کودکان از بد تولد تا چهار سالگی  را کنترل کنیم.

رئیس شبکه بهداشت تایباد گفت:بیشتر مرگ و میر نوزادان به مشکلات ژنتیک در اثر ازدواج های خانوادگی برمی گردد و به دلیل  ثبت نشدن و رسمی نبودن برخی از این ازدواج ها،مشاوره ژنتیک انجام نمی شد.

موسوی ادامه داد: مناطقی که ازدواج های فامیلی بالا بود ، شناسایی و در این مناطق  اقدام ای کارشناسی  مثل جلسه های مشاوره از سوی ماماهای مرکز بهداشت انجام شد و با کمک روحانیون محلی و مردم منطقه موفق شدیم مردم را تشویق کنیم  که  ازدواج ها از کانال های رسمی انجام شود.

انتهای پیام//م.م

 

کاهش  مرگ و میر نوزادان در تایباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.