مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۱ هزار و ۷۰۰ معلول زیرپوشش بهزیستی استان از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمدرضا سراوانی مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: معلولینی که در سامانه بهزیستی نام‌نویسی کرده‌اند از تمامی خدمات شامل شهریه دانشگاه، هزینه درمان، سمعک، تشک مواج و ... این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: ۹ هزار معلول در نوبت مستمری قرار دارند که اقدامات برای ساماندهی این افراد در ماه جاری انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین خانواده تمامی مددجویان معلول سرپرست خانوار از ماه جاری زیرپوشش این اداره کل قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۷۴۸ مورد ضایعه نخاعی در استان حق پرستاری و کمک هزینه لوازم بهداشتی دریافت می‌کنند.

سراوانی ادامه داد: بیش از ۹۰۰ خانوار ۲ معلول به بالا در سیستان و بلوچستان وجود دارند که ۵۲۲ خانوار سهمیه اعتبار برای خانه سازی دریافت کرده‌اند و ۳۴۲ واحد تاکنون واگذار شده که بیشتر روستایی بوده است.

وی گفت: بقیه واحد‌ها در دست احداث است و به سایر مددجویانی که زمین داشته باشند یک کمک هزینه بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه نگاه به بهزیستی باید از دیدگاه ترحم به دیدگاه ساختاری و فضاسازی تغییر یابد، افزود: متولی بسیاری از امور معلولان سازمان بهزیستی نیست و هر ارگانی باید وظیفه خودش را انجام دهد.

وی با بیان اینکه این سازمان بیش از پیش نیازمند مشارکت و همراهی مردم است، تصریح کرد: در حالی که این سازمان نیاز شدید به مشارکت خیران سلامت دارد، اما متأسفانه در سیستان و بلوچستان تاکنون فرد خیری که در حوزه‌های معلولیت، پیشگیری از اعتیاد و امثال آن سرمایه‌گذاری کند وجود نداشته بلکه گاهاً مشاهده می‌شود افراد خیر از شهر‌های دیگر به این استان کمک می‌کنند.

سراوانی گفت: در ۱۸ شهرستان سیستان و بلوچستان برنامه‌های اجتماع محور و خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه (cbr) در محل انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: به مناسبت هفته بهزیستی مراکز توانبخشی حرفه‌آموزی ذهنی بالای ۱۴ سال در چابهار، دلگان و خاش، مرکز روزانه آموزشی ضایعات نخاعی در زابل و مرکز پشتیبانی شغلی (SE) در سراوان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ طرح در زمینه اشتغالزایی مددجویان از محل طرح‌های (cbr) در تمامی شهر‌های استان به ویژه در حاشیه شهر‌ها اجرا و همه فعالیت‌ها به بخش غیردولتی واگذار شده است.

انتهای پیام/گ

بهره مندی معلولان سیستان وبلوچستان از خدمات بهزیستی

برچسب ها: بهزیستی ، معلولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار