جواد شاه‌حسینی گفت: پارس‌های متوالی سگ نگهبان معدن در اتاق کارگری باعث کشف یک رأس بزغاله وحشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جواد شاه‌حسینی رئیس اداره محیط‌زیست آرادان از دستگیری عامل زنده گیری بز وحشی دریکی از معادن آرادان خبر داد و گفت: مأموران محیط‌زیست هنگام گشت و کنترل شبانه مناطق زیستگاهی حیات‌وحش در اطراف یکی از معادن شهرستان به پارس‌های متوالی سگ نگهبان معدن در کنار یکی از اتاق‌های کارگری مشکوک شدند.

وی همچنین افزود: در بررسی موضوع، مأموران یک رأس بزغاله وحشی که دریکی از اتاق‌ها محبوس شده بود را مشاهده و پس از هماهنگی با مقام قضائی و دریافت حکم ورود به اتاق، یگان حفاظت نسبت به بازگشایی درب و خارج کردن بزغاله وحشی اقدام کردند.

رئیس اداره محیط‌زیست آرادان بابیان اینکه برای مشخص شدن عامل و یا عاملینی که در زنده‌گیری حیوان دست داشتند خواستار حضور مالک معدن در محل می‌شوند، ابراز داشت: درنهایت یکی از کارگران به زنده‌گیری حیوان وحشی اعتراف می‌کند.

شاه‌حسینی در ادامه تصریح کرد: بزغاله وحشی مکشوفه که برای ادامه حیات به تغذیه از شیر مادر خود محتاج بود به دلیل زنده‌گیری و حبس در اتاق و عدم تغذیه از زمان زنده‌گیری تا کشف حیوان (در حدود ۱۷ ساعت) دچار ضعف و بی‌حالی شده بود که برای درمان به اداره دامپزشکی منتقل و علی‌رغم تلاش‌ها برای بهبودی حال حیوان متأسفانه بعد از گذشت ۲۴ ساعت بزغاله وحشی جان باخت.

وی افزود: طبق ماده ۲ آئین‌نامه اجرائی قانون شکار و صید متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به یک سال حبس تعزیری و به‌منظور اقدامات تأمینی و تربیتی پیشگیری از وقوع جرم، وی به مطالعه دقیق کتاب صید (شکار حیوانات) امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و تقریر مطالب و مسائل این کتاب و تحویل به اجرای احکام کیفری دادگاه آرادان محکوم شد.

رئیس اداره محیط‌زیست آرادان اضافه کرد: بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر راس کل یا بز وحشی معادل یک‌صد میلیون ریال تعیین‌شده است که متهم می‌بایست این مبلغ را به‌حساب دولت واریز کند.

انتهای پیام / م

جریمه یک‌صد میلیون ریالی برای عامل زنده‌گیری بز وحشی در آرادان

برچسب ها: حیاط وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.