مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو این شهرستان انجام شد.

اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در فامنینبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جعفر کاویانی دلشاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: در اجرای این طرح بیش از ۱۰۰۰ عدد پیوندک بر روی ۲۴۳ درخت گردو و در روستای قلعه جوق، ماماهان و شهر فامنین پیوند شده است.

وی افزود: ۲ پیوند زن بومی شهرستان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی سرشاخه کاری گردو، با نظارت دقیق کارشناس باغبانی شهرستان اجرای این طرح را بر عهده داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین ادامه داد: در حال حاضر بذری بودن باغات گردوی شهرستان، تنوع زیاد در محصول از نظر شکل، رنگ و سایر خصوصیات و باردهی کم این درختان موجب شده است تا کشاورزان با زحمت و رنج زیاد محصول کمی به دست آورند این در حالیست که با استفاده از روش‌های جدید در تولید محصول می‌توان بهره وری را تا حدود زیادی بالا برد و بر مشکل غلبه کرد.

کاویانی دلشاد بیان کرد: امروزه با توجه به اصلاح و معرفی ارقام تجاری گردو، دستیابی به تکنیک‌های مختلف پیوند و سرشاخه کاری امکان اصلاح و جایگزینی این باغات با ارقام تجاری با کیفیت مطلوب وجود دارد و سرشاخه کاری یکی از مقرون به صرفه‌ترین راه‌های تغییر باردهی و افزایش بهره‌وری باغات گردوی شهرستان است.

انتهای پیام/ب

اجرای طرح بیش از ۱۰۰۰ عدد پیوندک بر روی ۲۴۳ درخت گردو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.