معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: ۴ هزار کودک کار در استان تهران حضور دارند که البته بیشتر آن‌ها در شهر تهران هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شکرالله حسن‌بیگی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در حاشیه جلسه شورای اجتماعی استان تهران اظهار کرد: در جلسه امروز مشکل نبود پزشک برای انجام معاینات کودکان کار و ساماندهی این کودکان مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد که دو پزشک در مرکز نگهداری کودکان مستقر شوند تا پس از معاینه کودکان برگه تایید معاینه آن‌ها صادر شود.

وی افزود: همچنین اگر کودکی در این مرکز نیاز به بیمارستان داشت با کمک این پزشکان کار انتقال آن‌ها صورت گیرد بنابراین هماهنگی‌هایی نیز با اورژانس تهران در این زمینه برای مستقر شدن در مرکز انجام شده است و سه بیمارستان نیز در این خصوص مشخص خواهد شد.

حسن بیگی گفت: مشکلی نیز در خصوص نیروی انتظامی وجود داشت که نیرو‌های انتظامی در سر چهارراه‌ها همراه اکیپ حضور ندارند که در این جلسه مقرر شد هماهنگی‌هایی برای این کار صورت گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه حدود ۸۰ درصد کودکان کار در شهر تهران اتباع خارجی هستند که بر اساس دستورالعمل وزارت کشور کودکانی که از اتباع خارجی هستند در قالب با ساماندهی شوند تا به این ترتیب بتوانیم برای ۲۰ درصد ما باقی کودکانه کار برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

معاون استاندار تصریح کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد کودکان کار در استان تهران نداریم، اما حدود ۱۰ هزار کودک کار در کل کشور وجود دارد که بیشتر آن‌ها یعنی حدود ۴ هزار کودک کار در استان تهران حضور دارند که البته بیشتر آن‌ها در شهر تهران هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: استانداری ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۵ تير ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۴ تير ۱۳۹۸
به نظر من پایتخت باید از کودکان کار گدایان فالگیران رمالان دعا نویسان معتادان دست فروشان نوازندگان فروشندگان مواد مخدر ومهاجران پاکسازی شود نوازندگان خیابان وچنان سخت گیری شود که حتی یکنفر جرئت باز گشت نداشته باشد
آخرین اخبار