استاندار اردبیل گفت: توسعه گردشگری استان اردبیل با چالش‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری و تأمین زیرساخت‌ها مواجه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آئین گشایش نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری استان اردبیل روند طی شده برای توسعه استان در بخش گردشگری را مطلوب دانست و گفت: با وجود همه تلاش‌ها، توسعه گردشگری استان با چالش‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری و تأمین زیرساخت‌ها مواجه است.
وی افزود: این استان با وجود ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، تنها ۱۵۰ کیلومتر جاده چهار خطه دارد و روند مناسبی در توسعه زیرساخت ارتباطات در استان طی نشده و برنامه‌ریزی شده تا سالانه حداقل ۵۰ کیلومتر جاده چهار خطه در استان احداث شده و بستر سفر به استان فراهم شود.
استاندار اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای اتمام طرح مهم راه‌آهن اردبیل تا اواخر سال آینده با هدف ایجاد بستر سفر ایمن ریلی بیان کرد: هدف ما این است که گردشگری را در استان اردبیل همه فصلی کرده و گردشگری زمستانی را در استان توسعه دهیم.
بهنام جو از راه‌اندازی چهار پیست اسکی روی برف و ایجاد سایر زیرساخت‌های ورزش زمستانی در سطح استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است استان اردبیل از سال آینده به قطب ورزش‌های زمستانی تبدیل شود.
وی چشمه‌های آب گرم را قابلیت منحصر به فرد گردشگری در استان اردبیل عنوان کرد و گفت: توسعه مجتمع‌های آبگرم و آبدرمانی، موجب افزایش ماندگاری گردشگران می‌شود و خوشبختانه مجتمع‌های خوبی در سطح استان در حال احداث است.
استاندار اردبیل با اشاره به روند رو به رشد تقاضا برای گردشگری و استفاده از آب‌های گرم در استان اردبیل افزود: برای پاسخگویی به این تقاضاها، برنامه اجرایی و عملیاتی سال ۱۴۰۰ گردشگری استان در حال تدوین است.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.