احسان عباسپور گفت: با توجه به راکد بودن فعالیت ۳۴ تعاونی در استان سمنان ۱۵ تعاونی راکد استان به چرخه فعالیت برگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: بر اساس آمار ۱۴۲ تعاونی در استان سمنان ثبت شده که از این تعداد ۳۴ تعاونی غیرفعال است.

وی افزود: با توجه به شرایط تعاونی‌های راکد، بر اساس دسته بندی و اولویت بندی برای بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید اقدام‌هایی انجام شد.

مدیرتعاونی روستایی استان سمنان اضافه کرد: بعضی از تعاونی‌ها با وجود نیاز مناطق روستایی و منطقه، در سال‌های گذشته در استان تعطیل شده بود که با همکاری‌های انجام شده تعدادی از آن‌ها فعال شد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته انحلال برخی تعاونی‌های غیرفعال که برگرداندن آن‌ها به چرخه تولید توجیهی نداشت با ارزیابی و انجام روند اداری انجام شد.

احسان عباسپور ادامه داد: تعاون روستایی سمنان با خریداری سهام کارخانه‌های تولیدی غیرفعال برای رونق بخش کشاورزی استان در سال‌های گذشته اقدام‌هایی انجام داده است.

مدیرتعاونی روستایی استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است، گفت: در یکسال گذشته با خرید سهمیه کارخانه‌های غیرفعال، سه واحد تولیدی خوراک دام و یک واحد تولید لبنیات به چرخه تولید بازگشت.

انتهای پیام / م

۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.