معاون هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:دبیرعلمی جشنواره بین المللی قصه گویی تا دو روز آینده تعیین می شود.

تعیین دبیر علمی جشنواره بین المللی قصه گویی تا دو روز آیندهمحمدرضا زمردیان معاون هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: به زودی فراخوان بخش مقالات جشنواره بین المللی قصه گویی توسط دبیر علمی جشنواره منتشر می شود.

وی با بیان اینکه در هیئت علمی جشنواره بین المللی قصه گویی برای تعیین دبیر علمی این رویداد فرهنگی به جمع بندی نهایی رسیده ایم،گفت: قرار است دبیر علمی جشنواره طی یکی دو روز آینده معرفی شود؛ طبیعتا اصل جشنواره بین المللی قصه گویی نمی تواند تغییر گسترده ای داشته باشد و از سال  گذشته بخش های قصه زندگی من و قصه ۹۰  ثانیه ای به جشنواره افزوده شد. 

زمردیان ادامه داد: در بخش قصه ۹۰ ثانیه ای، مردم داستان خود را در یک فیلم  ۹۰ ثانیه ای می گویند که در این داستان می توانند پند و اندرز و شیرینی و تلخی های زندگی  را در قالب قصه بیان کنند و برای جشنواره بفرستند. بخش های جنبی برای بخش قصه زندگی من در نظر گرفته شد که این بخش ها با شعار « آینده ساختنی است » بر گزار می شود. در بخش جنبی یک بخش ویژه برای شهروندان تهرانی با مشارکت شهرداری تهران  با عنوان « قصه های شهر من تهران » درنظر گرفته شده است.در این بخش شهروندان تهرانی یا کسانی که به تهران آمده اند خاطرات خود را از محله های تهران و افراد خوبی که در این محله ها  بودند بیان می کنند و خاطراتشان را از این شهر و مردمش تداعی می کنند.

معاون هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش جنبی جشنواره بین المللی قصه گویی با عنوان « زندگی خبرنگاران » اشاره و بیان کرد: باتوجه به اینکه خبرنگاران در دوران فعالیت حرفه ای شان با موضوعات مختلفی روبه رو می شوند و  وقایع مختلفی را مشاهده می کنند. این افراد همیشه روایتگر وقایع بودند و کمتر به آنچه در دوران کاری شان برایشان پیش می آید توجه می شود. در جشنواره بخش «زندگی خبرنگاران » قرار است خبرنگاران راوی وقایعی شوند که در دوران کاریشان برایشان پیش آمده است که این حوادث را در قالب قصه بیان می کنند و برای جشنواره بین المللی قصه گویی می فرستند.

زمردیان با بیان اینکه افرادی که در حرفه خبرنگاری هستند می توانند در بخش « زندگی خبرنگاران » شرکت کنند، گفت: افراد در بخش صحنه ای جشنواره بین المللی قصه گویی در سه حوزه نوجوانان ۱۲تا ۱۷ ساله، مادر و پدرها از ۱۸ سال به بالا و مادر بزرگ ها و پدربزرگ ها  شرکت می کنند. در این بخش افرادی شرکت می کنند که توانایی اجرای صحنه ای قصه گویی را دارند؛ بخش بین الملل جشنواره هم به کسانی اختصاص دارد که رتبه ای در بیست و یک دوره قبلی جشنواره بین المللی قصه گویی کسب کرده اند؛  افرادی که در زمینه قصه گویی حرفه ای در صدا و سیما، تئاتر یا خارج از ایران فعالیت می کنند می توانند  در این بخش شرکت کنند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار