مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اختصاص بیش از ۲ میلیارد تومان به طرح‌های آبخیزداری شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در حاشیه بازدید از طرح‌های آبخیزداری شهرستان خلخال گفت: بیش از دو میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان به طرح‌های آبخیزداری شهرستان خلخال اختصاص یافته که در سال ۹۸ بیشترین طرح‌ها در حوزه منابع طبیعی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: درجهت حمایت از کشاورزان و بهره برداران در روستا‌ها بیش از ۴۷ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی و کشاورزی در شهرستان خلخال رفع تداخل شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با هدف کمک به بهره‌برداران و کشاورزان در روستا‌ها بیش از ۴۷هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی شهرستان خلخال رفع تداخل شده است.

هدایت همچنین در مراسم افتتاح سه بند آبخیزداری در روستای زاویه سادات که با اعتبار بیش از ۲۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی دولت افتتاح شد، گفت: با افتتاح این سه بند آبخیزداری در روستای زاویه سادات سیلاب‌های حاصل از دره‌های موجود در کنار دست این روستا جمع‌آوری شد که این اقدام باعث کاهش خسارات به باغات روستا‌های زاویه سادات، خوجین و طولش می‌شود.

وی بیان کرد: احداث بند‌های آبخیزداری علاوه بر جمع‌آوری آب‌های سطحی، باعث ذخیره‌سازی آب‌های زیرزمینی و همچنین با لوله کشی، آب این سیل‌بند‌ها برای جبران آب کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

رفع تداخل عرصه‌های طبیعی و کشاورزی شهرستان خلخال

برچسب ها: آبخیزداری ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.