نامزد دموکرات انتخایات ریاست‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای، بار دیگر از آتش‌افروزی‌ها و مواضع جنگ‌طلبانه دولت واشنگتن درباره کشورهای خارجی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و از نامزد‌های پیشتاز حزب دموکرات در رقابت‌های درون حزبی برای معرفی نامزد نهایی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی از ماجراجویی‌های نظامی آمریکا انتقاد کرد و گفت باید تلاش شود تا این کشور دیگر هرگز وارد جنگ‌های بی پایان نشود.

او در پاسخ به این پرسش که «چرا رؤسای جمهوری مانند اوباما و ترامپ در عمل به وعده‌های خود برای بازگرداندن نظامیان آمریکایی  در دیگر کشور ناتوان بوده‌اند؟» گفت: سوال خوبی است و قبل از این که به سوال شما پاسخ دهم (باید بگویم) من رئیس پیشین کمیته کهنه سربازان هستم. در مجلس سنا و من با بسیاری از این کهنه سربازان صحبت کرده‌ام؛ و آسیب‌هایی که آن‌ها با آن روبرو شده‌اند را هرگز نباید نادیده گرفت و فراموش کرد.

این سناتور آمریکایی با اشاره به آتش‌افروزی‌های آمریکا در منطقه غرب اسیا افزود: اما برای پاسخ به سوال شما، من فکر می‌کنم ما به اراده سیاسی نیاز داریم. ما نه تنها هزاران نفر را از دست داده‌ایم, ۵ تریلیون دلار هم هزینه جنگ با تروریسم کرده‌ایم, ۵ تریلیون دلار.

این نخستین باری نیست که سندرز از سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا انتقاد می‌کند او پیشتر نیز از دولت واشنگتن برای صرف هزینه‌های گزاف نظامی در دیگر کشورها انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار