فقیهی از مراجعه نزدیک به ۱۵۰۰ زائر ایرانی به سه درمانگاه این ستاد در شهر پیامبر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمودرضا فقیهی مدیرعملیات پزشکی حج ۹۸ پس از بازدید نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از سه درمانگاه زائران ایرانی در مدینه گفت: روزانه به طور میانگین حدود ۱۳۰ بیمار به این درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند که عمده آنان از مشکلات عضلانی، کوفتگی جسمانی و سرماخوردگی گله دارند.

وی بروز چنین مشکلات و بیماری‌هایی را با توجه به راه رفتن زیاد برای زیارت و خستگی ناشی از هوای داغ روز‌های تابستان در سرزمین عربستان، طبیعی دانست.

فقیهی گفت: در مجموع، می‌توان گفت زائران مشکل خاصی از نظر بیماری تاکنون نداشته اند و روند ارائه خدمات درمانی به آنان به صورت روان و آرام در حال انجام است.

مدیر عملیات پزشکی حج ۹۸ نیز از ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در سه سطح خبر داد.

وی گفت: در سطح یک، در تمامی هتلها، پزشکان عمومی برای خدمات رسانی به زائران مستقر هستند، در سطح ۲، درمانگاه‌های تخصصی در مکه و مدینه به زائران خدمات درمانی ارایه می‌دهند و در سطح ۳، بیمارستان مجهز ایران در مکه و بیمارستان‌های سعودی به کمک بیماران ما خواهند آمد.

معاون حج و عمره مرکزپزشکی حج و زیارت خاطرنشان کرد: اگر زائری نیاز به خدمات درمانی ویژه نظیر جراحی، دیالیز و بستری خاص داشته باشد، بر اساس توافق با طرف سعودی، این خدمات از بیمارستان‌های این کشور دریافت خواهد شد.

فقیهی یادآور شد: پزشکان ایرانی عرب زبان به عنوان رابط هیات پزشکی حج ایران با بیمارستان‌های سعودی، فرآیند خدمت رسانی به زائران و مرکز پزشکی حج را تسهیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، جای هیچگونه نگرانی در زمینه ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی وجود ندارد. درمانگاه‌های ایران در مدینه در سه هتل راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه مستقر هستند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت  گفت: تاکنون از مجموع ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی حدود ۱۳ هزار نفر وارد مدینه شده اند و سایر زائران در روز‌های آینده از طریق مدینه و مکه برای انجام مناسک حج، خود را به سرزمین وحی خواهد رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار