مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان همدان از اعزام ۱۶ گروه جهادی از دانشجویان سراسر استان خبر داد.

اعزام ۱۶ گروه جهادی دانشجویی به مناطق سیل زده همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد عابدی، مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اعزام ۱۶ گروه جهادی از دانشجویان سراسر استان گفت: این گروه‌ها برای تکمیل طرح های عمرانی در شهرستان‌های سیل زده حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۵ واحد مسکونی ۷۰ متری در مناطق سیل زده و محروم استان تا پایان شهریور ساخته خواهد شد، افزود: تمامی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در این امر جهادی شرکت کنند.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان همدان عنوان کرد: تعداد بالغ بر ۱۱۰ نفر از بانوان و آقایان از جمله ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا ، در قالب ۱۶ گروه جهادی از ۲۲ تیرماه تا پایان شهریور در شهرستان کبودراهنگ منطقه گل تپه و بخش‌های محروم این شهرستان مشغول به فعالیت خواهند شد.

عابدی با تأکید بر اینکه شاخص‌ترین فعالیت اجرای طرح های عمرانی در مناطق آسیب‌دیده از سیل اخیر است، اضافه کرد: علاوه برفعالیت درحوزه فرهنگی، آموزشی وخدمت رسانی در حوزه سلامت، با توجه به درخواست مردم آسیب دیده، با مراجعه به بنیاد مسکن استان همدان اقدامات لازم برای ساخت ۱۵ واحد مسکونی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عمده فعالیت‌های فرهنگی در این اردو افزود: آموزش قرآن، نماز و احکام؛ برگزاری مراسم مذهبی، ادعیه و نماز جماعت؛ برگزاری یادواره شهدا؛ دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران؛ غبارروبی مزار شهدا؛ اکران فیلم و مستند ارزشی تجهیز مسجد، پایگاه، مدرسه و کتابخانه؛ اهدای بسته فرهنگی؛ برگزاری نمایشگاه؛ تشکیل گروه سرود؛ برگزاری جشن تکلیف؛ برگزاری نماز جماعت و ادعیه؛ برگزاری مسابقات ورزشی دراین دوره انجام می‌شود.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به فعالیت‌های حوزه آموزشی ابراز کرد: آموزش مهارت‌های فنی و هنری از قبیل صنایع و هنر‌های دستی؛ کار با رایانه؛ کمک‌های اولیه؛ آموزش مقدماتی رباتیک  همچنین کلاس‌های کمک درسی در نظر گرفته شده است.

عابدی افزود: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان گروه‌های جهادی خدماتی از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی، پیشگیری از قبیل بهداشت فردی و خود مراقبتی و شناخت بیماری‌ها و خدمات درمانی ویزیت رایگان پزشک عمومی، دندانپزشکی، بینایی و شنوایی سنجی، پزشک زنان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ب

۱۶ گروه جهادی دانشجویی به مناطق سیل زده همدان اعزام شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار