رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

توزیع نامناسب دندانپزشک در مناطق محروم/ بیش از ۳۴ هزار دندانپزشک در کشور فعالیت می‌کنند

صادقی گفت: کمبود دندانپزشک در کشور نداریم اما متأسفانه توزیع نیرو‌های متخصص در مناطق محروم و کم برخوردارتر به درستی انجام نشده است.

توزیع نا مناسب دندان پزشک در مناطق محروم/ فعالیت بیش از 34 هزار دندان پزشک در سراسر کشور/ توزیع نادرست دلیلی بر تربیت بیشتر دندان پزشک نیستقاسم صادقی، رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تعداد فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی در کشور، اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت به ازای هر ۵ هزار نفر، باید یک دندانپزشک در کشور فعالیت کند. در حال حاضر با توجه به جمعیت ۸۵ میلیونی در ایران، تعداد ۳۴ هزار نفر دندانپزشک در کشور، خدمات ویژه ای در حوزه سلامت دهان و دندان به مردم ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ دانشکده دندانپزشکی در سطح کشور  وجود دارد، گفت: با توجه به تعداد فارغ التحصیلان دندانپزشک در کشور به ازای هر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر،  یک نفر در این حوزه مشغول به فعالیت است .

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی از افراد به دنبال تربیت نیروی دندانپزشک هستند، افزود:  کمبود دندانپزشک در کشور نداریم اما متأسفانه توزیع نیرو‌های متخصص به خصوص در مناطق محروم و کم برخوردارتر به درستی انجام نشده است و اکثر دندانپزشکان در کلانشهر‌ها به دلیل جاذبه‌های اقتصادی مشغول به فعالیت هستند و همین مسئله باعث شده است تا تعداد زیادی از مردم در مناطق محروم و نقاط کم برخوردار از خدمات دندانپزشکی محروم بمانند.

اختصاص 30 درصد از ظرفیت دانشکده های دندان پزشکی به مناطق بومی

وی با اشاره به اینکه  پارسال ۳۰ درصد از ظرفیت استانی دانشکده‌های دندانپزشکی به افراد بومی اختصاص داده شد، ادامه داد: اگر ساختار وزارت بهداشت در حوزه دندانپزشکی مناسب بود؛ سهمیه مناطق محروم، نقاط کم برخوردار و مناطق بومی جذب می‌شدند.


بیشتر بخوانید: هفته‌ای یک میلیون کارپول تولید می‌شود


رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت یادآوری کرد: با توزیع درست نیرو‌های دندانپزشک، مشکل ارائه خدمات حوزه سلامت دهان و دندان در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار