یک مجله آلمانی نوشت خرید اس ۴۰۰ توسط ترکیه ممکن است به خروج آنکارا از ناتو بیانجامد که این مسئله پیروزی بزرگی برای ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود.

پوتین در مقابل ناتو پیروز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مجله آلمانی Focus Online نوشت خرید اس ۴۰۰ توسط ترکیه پیروزی بزرگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه محسوب می‌شود.

به عقیده کارشناس این مجله واشنگتن مجبور می‌شود تحریم‌هایی علیه ترکیه به خاطر معامله با مسکو وضع کند. آنکارا به نوبه خود ممکن است با خروج از ائتلاف نظامی سیاسی به تحریم‌ها پاسخ دهد.

وی می‌نویسد: برای اتحادیه این فقدان ژئواستراتژیکی بزرگی محسوب می‌شود.

این پروفسور توضیح می‌دهد که خروج از این درگیری به این موضوع بستگی دارد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ضمانتی برای آینده سیاسی خود ببیند. در عین حال حتی با امتناع آنکارا از تصمیم افراطی، به ناتو ضربه خورده است.

این کارشناس تاکید می‌کند: به واسطه این معامله با ترکیه، روسیه اعتبار خود در جهان را به سرعت افزایش می‌دهد.

وزارت دفاع ترکیه امروز اعلام کرد پنجمین هواپیمای حامل اجزای سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ روسیه امروز صبح وارد این کشور شد و دو محموله دیگر نیز قرار است امروز تحویل داده شود. با وجود هشدار‌های پیاپی آمریکا، ترکیه پیش از این آشکارا اعلام کرد خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه را نهایی کرده است. 

سامانه اس-۴۰۰ یک سامانه موشکی نسل جدید است که قابلیت حمل سه نوع مختلف موشک را دارد و می‌تواند انواع اهداف هوایی با برد‌های مختلف از هواپیما‌های شناسایی تا موشک‌های بالستیک را از بین ببرد. ناتو اعلام کرده است این سامانه روسیه با سامانه‌های نظامی این سازمان سازگاز نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار