جبران باسیل تأکید کرد آرامشی که لبنان دارد، ناشی از قدرت بازدارندگی است و این بازدارندگی پس از جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ میلادی ایجاد شد.

وزیر خارجه لبنان آرامش کنونی این کشور را مدیون مقاومت دانستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان (که رهبر جریان مسیحی آزاد نیز هست) در مصاحبه با المنار با اشاره تلویحی به شکست رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی، تاکید کرد وحدت ملت به عنوان یک پایه و اساس در دفع خطرات از کشور است.

باسیل گفت: ”از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون عامل اصلی آرامشی که داریم، قدرت بازدارندگی است. اگر این قدرت بازدارندگی نبود، اسرائیل نمی‌گذاشت ما این مدت طولانی در صلح و آرامش باشیم. اسرائیل اگر فرصت به دست بیاورد و بتواند ما را شکست می‌دهد و درهم می‌شکند. حاکمیت برای همه کشور است. حاکمیت قابل تجزیه نیست. کسانی که از کشور دفاع می‌کنند، از همه ما دفاع می‌کنند. کشور برای همه ماست. آنان از وطن ما محافظت می‌کنند. حفظ وطن پایه و اساس هر چیزی است. “

وی افزود: ”هر قدر وحدت ما قوی باشد به همان اندازه احتمال خطر علیه ما کمتر می‌شود و هر کس بخواهد تعرضی بکند، صد‌ها بار در تصمیمش علیه ما شک و تردید خواهد کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار