رییس سازمان جهاد کشاورزی از تولید ۶۳ هزارتن گندم و ۶۲ هزار تن جو خبر داد.

قوسی رییس سازمان جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  با اشاره به تولید بیش از ۶۳ هزار تن گندم د رخراسان‌جنوبی گفت: در سال زراعی ۹۸-۹۷ سطح زیر کاشت گندم ۱۸ هزار و ۶۸۰ هکتار و سطح زیر کاشت جو ۱۹ هزار و ۶۰۵ هکتار است.

وی افزود: در سال زراعی ۹۸-۹۷ پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم ۶۳ هزار و ۷۰۸ تن و نیز بالغ بر ۶۲ هزار تن تولید جو داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم یک هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت تضمینی جو یک هزار و ۱۶۳ تومان در نظر گرفته شده است.پ

قوسی در خصوص وضعیت جو در استان اظهار کرد: میزان برداشت جو نیز تا ۱۲ تیر برابر ۱۷ هزار و ۹۱۵ هکتار بود که این سطح در مدت مشابه برابر ۱۸ هزار و ۴۴۵ هکتار بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: دلیل کاهش سطح برداشت غلات در سال گذشته تا حد زیادی مربوط به عدم بارندگی‌ها و افزایش طول دوره رشد گیاه است و کاهش سطح زیر کاشت نسبت به سال گذشته از دیگر عوامل تأثیرگذار بر این موضوع است.

قوسی ادامه داد: بیشترین سطح زیر کاشت گندم مربوط به شهرستان قاین با ۳ هزار و ۶۴۰ هکتار و بیشترین سطح زیر کاشت جو مربوط به شهرستان بشرویه با ۶ هزار و ۹۵۰ هکتار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: کشور ما در بحث گندم به خودکفایی رسیده و ما در استان کمبود آنچنانی نداریم.

انتهای پیام / ط ا

تولید مناسب گندم و جو خراسان جنوبی در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.