سرانجام قرارداد بسته شد تا آنتونیو گریزمان فرانسوی با عقد قراردادی پنج ساله به باشگاه بارسلونا ملحق شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گریزمان به خاطر بازی در تیم دوم مادرید، بیشتر مورد توجه رئالی‌ها بود و خیلی‌ها منتظر حضور او در این تیم بودند، اما سرانجام مذاکرات چندساله بارسایی‌ها با او به نتیجه رسید و گریزمان پیراهن بارسلونا را بر تن کرد. قرار بود این انتقال یک سال قبل رخ بدهد، اما گریزمان در لحظه آخر ذهنیتش را تغییر داد و قراردادش را با اتلتیکو تمدید کرد.

بارسای کهکشانی تقدیم می‌کند؛ دی‌یونگ، گریزمان و شاید هم نیمار!

شکست بزرگ اتلتیکو

انتقال فوق‌ستاره فرانسوی به بارسا شکست سنگینی برای مدیران باشگاه مادریدی بود. آن‌ها امیدوار بودند بتوانند گریزمان را با قیمتی گران‌تر به باشگاهی خارج از اسپانیا بفروشند. گلایه آن‌ها بر پرداخت مبلغ ۱۰۷ میلیون دلاری (معادل ۱۲۰ میلیون یورو) به‌عنوان حق فسخ خیلی زود به سطح رسانه‌ها کشیده شد. یکی از مدیران اتلتیکو در گفت‌وگویی عنوان کرد که مبلغ حق فسخ واقعی گریزمان ۲۰۰ میلیون یورو است و مبلغی که توسط بارسایی‌ها پرداخت شد مبلغی بود که در قرارداد قبلی گریزمان به‌عنوان مبلغ فسخ قرارداد ذکر شده بود. آن‌ها قصد دارند تا با شکایت از بارسلونا به فیفا یک پرونده حقوقی علیه این باشگاه ایجاد کنند تا رقم پرداختی آن‌ها را افزایش دهند.

حضور وکلای گریزمان در کنار او

مطابق گزارش «بی‌بی‌سی» از این انتقال، وکلای گریزمان ترتیب انتقال مبلغ حق فسخ به باشگاه اتلتیکو را دادند تا انتقال این بازیکن به بارسلونا رسمی شود. از نظر بارسلونا این یک انتقال نهایی شده است و آن‌ها توجهی به تهدید‌های مادریدی‌ها ندارند.

نکته جالب اینکه وکلای گریزمان بعد از آنکه متوجه شدند دو باشگاه بارسلونا و اتلتیکو توان رسیدن به یک توافق رسمی را ندارند، مستقیما به ساختمان و مقر اداره لالیگا مراجعه کردند و با پرداخت مبلغ ۱۲۰۰ میلیون یورو به لالیگا، این قرارداد را از نظر قانونی فسخ کردند تا انتقال گریزمان به بارسلونا قانونی شود.

حق فسخ ۸۰۰ میلیون یورویی گریزمان

در حالی که مادریدی‌ها درگیر پیگیری حقوقی شکایت خود از بارسلونا هستند تا مبلغ دریافتی خود را به ۲۰۰ میلیون یورو برسانند، روزنامه «گاردین» انگلیس از تعیین قطعی حق فسخ گریزمان در بارسلونا خبر داد. به نوشته این روزنامه انگلیسی، برای فسخ قرارداد او باید ۸۰۰ میلیون یورو پرداخت شود تا باشگاه بعدی بتواند همان بلایی را سر بارسا بیاورد که بارسا بر سر اتلتیکو آورد. منتها سوال اینجاست که کدام باشگاه می‌تواند چنین رقمی پرداخت کند؟ حتی پاری‌سن‌ژرمن و من‌سیتی هم برای پرداخت چنین رقمی باید بازیکنان زیادی را بفروشند تا بتوانند استاندارد‌های تعیین شده فیرپلی مالی یوفا را رعایت کنند.

نیمار هم می‌آید

این، اما همه خبر‌های خوبی نیست که هواداران بارسلونا را خوشحال کند. از انتقال قریب‌الوقوع نیمار به بارسلونا هم صحبت شده و خیلی‌ها منتظر این خبر هستند تا ترکیب بارسا از همیشه رویایی‌تر شود.

«تالک اسپورت» در گزارشی، ترکیب اصلی بارسلونا در فصل بعد با حضور دی‌یونگ، دی‌لیخت، نیمار و گریزمان را بررسی کرده است. نیمار امسال از پی‌اس‌جی جدا خواهد شد و بارسلونا تنها مقصد احتمالی وی اعلام شده چراکه هیچ تیم دیگری از پس پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون یورویی حق فسخ وی برنمی‌آید. تیم‌هایی مثل سیتی هم که می‌توانند این مبلغ را پرداخت کنند علاقه‌ای به جذب او ندارند.

گریزمان ششمین بازیکن گرانقیمت جهان

گریزمان بعد از انتقالش به بارسلونا، حالا ششمین بازیکن گرانقیمت دنیاست. او بعد از نیمار، امباپه، کوتینیو، ژائو فلیکس و دمبله در فهرست گران‌ترین بازیکنان جهان جای دارد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار