کارشناس واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور گفت: مسئول فنی واجد شرایط همان دکتر داروساز است که بدون حضور او نباید دریافت نسخه و عرضه دارو صورت گیرد.

برخورد با داروخانه هایی که مسئول فنی حضور نداردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، معصومه اکبری  فعالیت داروخانه‌ها بدون داشتن مسئول فنی غیرمجاز است، گفت: مسئولیت پیچیدن نسخه با مسئول فنی یا دکتر داروساز داروخانه است و در صورت بروز هرگونه مشکل در نهایت تبعات قانونی بر عهده مسئول فنی داروخانه خواهد بود عرضه دارو، کنترل نهایی و صحت تحویل دارو به مشتری بر اساس نسخه پزشک بر عهده مسئول فنی یا داروساز حاضر در داروخانه است.

وی افزود: با معاونت غذا و دارو استان نیز هماهنگ شده که مسئول فنی برای شیفت شب آن داروخانه حضور داشته باشد و در صورت حضور نداشتن مسئول فنی به طور قطع با متخلفین برخورد می‌شود همه داروخانه‌ها اجازه دارند از دانشجوی داروسازی (که باید اسامی آنان در معاونت غذا و داروی کرمانشاه ثبت شده باشد) یا داروساز پروانه دار دیگری در زمان غیبت مسئول فنی اصلی استفاده کنند.

وی گفت: هر مکانی که عرضه دارو در آن بصورت غیرقانونی و بدون مجوز ارائه شود پس از مطلع شدن و دریافت گزارش تعطیل و متخلفان به مراجع قضائی معرفی می‌شوند تا این مرجع به تخلفات آن‌ها رسیدگی کند.

انتهای  پیام/ز

 

فعالیت داروخانه‌ها بدون داشتن مسئول فنی غیرمجاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.