­ارتش چین که از فروش سلاح‌های آمریکایی به تایوان خشمگین است، در سواحل جنوب شرقی خود رزمایش‌های هوایی و دریایی برگزار کرد.

چین از خشم اقدامات تنش‌زای آمریکا در سواحل جنوب شرقی خود رزمایش برگزار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع چین روز یکشنبه و در پی اقدام اخیر آمریکا در زمینه فروش سلاح به تایوان، در سواحل جنوب شرقی خود رزمایش‌های هوایی و دریایی برگزار کرد.

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای کوتاه و بدون اعلام محل دقیق برگزاری این رزمایش‌ها نوشت: ارتش آزادی بخش خلق چین در روز‌های اخیر رزمایش‌هایی برگزار کرده است.

در این بیانیه بدون آنکه درباره جزئیات توضیحی ارائه شود، آمده است: این رزمایش‌ها برنامه‌هایی عادی منطبق با برنامه‌ریزی‌های سالیانه ارتش بودند.

ساحل جنوب شرقی چین یکی از حساس‌ترین مناطق این کشور محسوب می‌شود زیرا در طول تنگه تایوان با تایوان هم مرز است. چین، تایوان را یکی از استان‌های خود به حساب می‌آورد که درصورت لزوم با استفاده از زور آن را تحت کنترل خود درخواهد آورد.

روز جمعه چین اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی را که براساس قراردادی ۲/۲ میلیارد دلاری، تانک، موشک و تجهیزات به تایوان فروخته‌اند، تحریم خواهد کرد. چین این کار را نقض حاکمیت چین و تهدیدی برای امنیت ملی این کشور توصیف کرد.

اقدام اخیر آمریکا در فروش تسلیحات به تایوان آتش روابط پکن-واشنگتن را شعله‌ورتر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار