رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: بیماری مشمشه از بیماری‌های مشترک، کشنده، باکتریایی، واگیردار و بسیار خطرناک بین تک سمیان و انسان است

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازبیرجند ،گفت: یکی از مهمترین راه‌های انتقال و گسترش بیماری‌هایی دامی، انتقال و جابجایی غیرمجاز دام‌ها است به همین سبب با افرادی که اقدام به حمل غیرمجاز دام می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری مشمشه از بیماری‌های مشترک، کشنده، باکتریایی، واگیردار و بسیار خطرناک بین تک سمیان و انسان است افزود: چنانچه اسبی مبتلا به بیماری مشمشه شود به راحتی باکتری عامل بیماری را از طریق ترشحات خود به خارج دفع و سایر حیوانات حساس و انسان را مبتلا می‌سازد.

راه انجام ادامه داد: خودروی حامل ۲ راس اسب فاقد مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی در پست قرنطینه دامپزشکی نهبندان متوقف شد.

وی با بیان اینکه این خودرو از مبدأ شهرستان زابل به مقصد استان خراسان رضوی در حال تردد بود اظهار کرد: با هماهنگی پست قرنطینه دامپزشکی نهبندان و همکاری پلیس آگاهی نیروی انتظامی شهرستان متوقف و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

راه انجام درپایان بیان کرد: طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور جابجایی و حمل و نقل هر نوع دام و طیور و فراورده‌های خام دامی بدون اخذ مجوز و گواهی بهداشتی دامپزشکی ممنوع است.

انتهای پیام / ط ا 

جابه جایی غیر مجاز دام‌ها مهمترین راه انتقال بیماری‌های دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.