معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از نصب و راه اندازی ۶۸ دستگاه دوربین نظارت تصویری در تقاطعات و معابر مهم کلانشهر شیراز در چهارماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی زوربخش با بیان اینکه همزمان با افزایش دوربین‌های نظارت تصویری، خرید و توسعه زیرساخت‌های مرکز کنترل ترافیک در دستور کار است، خبر از خرید سرور‌های نسل جدید در مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز دادند و اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۴۰ دستگاه دوربین قابل بهره برداری وجود دارد که با راه اندازی دوربین‌های نظارت تصویری جدید مجموع دوربین‌ها به ۲۰۸ دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی تعداد دوربین‌های نصب شده ثبت تخلف سرعت را ۱۴۹ دستگاه عنوان و تصریح کرد: با احتساب این تعداد مجموع دوربین نصب شده در یکسال اخیر، به ۳۵۷ دستگاه افزایش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه با خرید ۷۷ دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف نسل جدید دیگر نیز در دستور کار است، مجموع دوربین‌ها تا پایان شهریور ماه جاری به ۴۳۴ دستگاه قابل افزایش دانست.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح نظارت بیشتر و بهتر بر مدیریت جریان ترافیک، ثبت ناهنجاری‌های ترافیکی از جمله سرعت غیر مجاز خودرو‌ها و توقف‌های ممنوعه دانستند و نتیجه این اقدامات را در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی همزمان با فرهنگ سازی و آموزش مهم دانستند.

زوربخش مشارکت با بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار در توسعه سامانه‌های ثبت تخلف را یکی دیگر از اقدامات این حوزه عنوان کرد و افزود: پیش بینی ما این است در صورت توافق با سرمایه گذاران توانمند، میزان دوربین‌های ثبت تخلف بیش از ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت.

معاون حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: همچنین تاکنون خوشبختانه با همکاری‌های دو جانبه صورت پذیرفته بین شهرداری شیراز و پلیس محترم راهور ۲ گیت ثبت تخلف در بلوار رحمت و کمربندی داری کد ثبت تخلف شده اند و این اقدام در راستای آرام سازی معابر شریانی سطح شهر تا دریافت کد سایر دوربین‌های ثبت تخلف ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/م 

راه اندازی ۶۸ دستگاه دوربین نظارت تصویری

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار