مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۳ تیر ماه در استان ایلام را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سد انحرافی کنجانچم مهران یک مرد ۴۰ ساله را به کام مرگ فرستاد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۳ تیر ماه در استان ایلام را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

سد انحرافی کنجانچم مهران یک مرد ۴۰ ساله را به کام مرگ فرستاد

فرمانده انتظامی استان ایلام از غرق شدن یک مرد ۴۰ ساله در رودخانه کنجانچم شهرستان مهران خبر داد.

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در پی اعلام مرکزفوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدگی یک مرد ۴۰ ساله در رودخانه کنجانچم، بلافاصله ماموران کلانتری مرکزی شهرستان مهران به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی ماموران مشخص شد، فردی ۴۰ ساله همراه ۵ نفر از دوستان خود درحال شناکردن در آبگیر رودخانه بوده که به علت عدم آشنایی با فنون شنا دچار غرق شدگی می‌شود و قبل از رسیدن عوامل امدادی، جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: با توجه به افزایش غرق شدگی در رودخانه‌های استان به شهروندان توصیه می‌کنیم از ورود در آب‌های جاری جداً خودداری کنند.

سردار یاری، خطاب به جوانان و نوجوانان متمایل به شنا کردن در رودخانه‌ها و سدها، بیان کرد: آشنایی کامل با اصول و فنون شنا، علت محکمی برای استفاده از این مناطق غیر مجاز نیست چرا که آب پشت سد‌ها دارای سطحی آرام و فریبنده است، اما یک جریان شدید زیرین وجود دارد که از دید شناگران پنهان است و می‌تواند خطرات مرگباری را به وجود آورد.

 

کشف ۱۲ تن مرغ قاچاق در چرداول

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول از کشف ۱۲ تن مرغ قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ قدرت رضایی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت: مأموران انتظامی شهرستان، حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به ۳ دستگاه کامیونت مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

وی اظهار کرد: ماموران پلیس در بازرسی از خودرو‌ها ۱۲ تن مرغ زنده فاقد مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال ارزیابی کرده‌اند، عنوان کرد: در این راستا ۳ دستگاه کامیونت به پارکینگ منتقل شدند.

رضایی بیان کرد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان در خاتمه با اشاره به توطئه‌های مکرر دشمنان داخلی و خارجی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور، از شهروندان خواست هر گونه موارد مشکوک در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

 

سارقان منازل در بدره دستگیر شدند

 فرمانده انتظامی بدره از دستگیری ۲ سارق منزل و کشف دو فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ عزت الله متین فر فرمانده انتظامی بدره گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل، موضوع در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی  افزود: کاراگاهان پلیس آگاهی در این راستا دو نفر سارق سابقه دار را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

سرهنگ  متین فر با بیان اینکه در بازجویی اولیه متهمان به بزه ارتکابی اعتراف کردند، اظهار کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بدره در پایان با اشاره به اینکه تعامل و همکاری مردم در راستای پیشگیری و کشف جرائم بسیار موثر است، از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

با هوشیاری ماموران پلیس، مجرم فراری دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت: با هوشیاری ماموران پلیس مجرم فراری دستگیر شد.

سرهنگ سعید عالی پور فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت: مأموران انتظامی شهرستان، حین گشت زنی در سطح حوزه به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ که توسط خودرو یدک کش از مسیر دهستان سراب به سمت شهرستان ایوان و اسلام آباد در حرکت بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی اظهار کرد: با بررسی‌های به عمل آمده توسط مأموران پلیس مشخص شد که خودرو ۴۰۵ بدون نقص فنی و دارای حکم توقیف از سوی دستگاه قضائی بوده و صرفاً جهت گمراه کردن مأموران برای انتقال آن از یدک کش استفاده شده است.

سرهنگ عالی پور افزود: مالک خودرو که با یک دستگاه خودرو سواری پراید با فاصله زیاد از پشت سر، خودرو یدک کش را اسکورت می‌کرد در یک عملیات موفقیت آمیز پلیسی این خودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد.

وی یادآور شد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که مالک خودرو توقیفی متهم فراری بوده و از سوی دستگاه قضایی به ۱۵ سال حبس محکوم و تحت تعقیب بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان بیان کرد: در این راستا خودرو به پارکینگ منتقل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

 

حریق منطقه چم سارد بخش چوار شدت گرفت

رئیس شورای اسلامی شهر ایلام گفت: آتش‌سوزی در منطقه چم سارد در بخش چوار بیش از ۲۴ ساعت است که ادامه دارد، قدرت آش زیاد شده و بدون وجود بالگرد خاموش کردن آن ممکن نیست.

عباس خان‌ محمدی رئیس شورای اسلامی شهر ایلام گفت: آتش‌سوزی‌های گسترده در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه «چم سارد» آغاز شده و در حال پیشروی به مراتع و محصولات کشاورزی مردم در مناطق کوه انارک و باوه‌ یال است.

وی افزود: اکیپ اطفاء حریق یگان ویژه، حفاظت منابع طبیعی شهرستان و مردم در این منطقه مستقر هستند، اما شدت باد از مهار آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند و آتش به شدت قوی شده است.

خان‌محمدی با بیان اینکه امکانات مهار آتش در محل بسیار کم است، اظهار کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه از مسؤولان درخواست می‌شود بالگرد‌های آب‌پاش برای جلوگیری از خسارت بیشتر به محل اعزام شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ایلام ادامه داد: تلاش برای مهار آتش‌سوزی و کاهش خسارت ادامه دارد.

 

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.