۳ هزارر نفر ساعت، روز مزرعه برای کشاورزان دیم کار پیشرو در کشور برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گلکاری رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراسم روز مزرعه در مراغه گفت: هدف از برگزاری جلسات روز مزرعه آشنایی دیم کاراران پیشرو، کارشناسان پهنه و مروجان جهاد کشاورزی با جدید‌ترین یافته‌ها و ارقام این موسسه درکشور است.

صابر گلکاری افزود: این جلسات آموزشی و ترویجی از ابتدای سال در قالب ۷۵ کارگاه آموزشی در استان‌های دیم خیز کشوربرگزار شده است.

وی افزود: شرکت کنندگان در روز مزرعه با حضور در ایستگاه‌های تحقیقاتی و مزارع نمونه با ارقام جدید گندم، جو، حبوبات، دانه‌های روغنی، علوفه و یافته‌های جدید در مدیریت منابع دیم آشنا شده اند.

وی افزود: امسال در آذربایجان شرقی ۱۰ جلسه روز مزرعه در شهرستان‌های استان برگزار شده است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در ادامه افزود: امسال ۱۲ دستاورد جدید محققان این موسسه شامل ۷ رقم گندم و جو، ۲ رقم حبوبات و ۳ رقم دانه روغنی در دست معرفی است.

گلکاری افزود: ارقام معرفی شده این موسسه در مقایسه با ارقام بومی ۲۵ درصد برتری عملکرد دارند.

وی افزود: هم اکنون ۲۰۱ طرح تحقیقاتی توسط محققان این موسسه در پنج اییستگاه اصلی و ۹ ایستگاه فرعی در ۱۶ استان دیم خیز در حال اجرا است.

ایستگاه تحقیقاتی اصلی این موسسه در کشور در روستای آغجه کهل مراغه قرار گرفته است.

روز مزرعه در ایستگاه تحقیقاتی آغجه کهل مراغه با شرکت ۵۰ نفر کشاورز، کارشناس پهنه، کارشناس و مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان برگزار شد.

انتهای پیام/ش

معرفی ۱۲ دستاورد جدید محققان موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.