اعلام خسارت ۵ هزار واحد مسکونی از زلزله در مسجدسلیمان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان از اعلام خسارت ۵ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از زمین لرزه در مسجد سلیمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: ۵ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از زمین لرزه در مسجد سلیمان تا کنون اعلام خسارت کرده اند وبا حضور ۱۵ تیم ارزیاب، روند ارزیابی خسارات ادامه دارد.

وی با اشاره به میزان خسارت این منازل بیان داشت: منازل خسارت دیده بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده اند دراین رابطه سامانه ثبت خسارت در آن جا راه اندازی شده و پس از پایان ارزیابی به خسارت دیدگان این مناطق خسارت پرداخت خواهد شد.

حاجی زاده ادامه داد: پس از این بحران سیلاب و خشکسالی در سال گذشته با بحران زمین لرزه در مسجدسلیمان رو به رو شدیم، در مسجدسلیمان ۲ گسل لهبری و گسل مسجد سلیمان فعال شدند که می‌توانست خسارت ببشتری به بار بیاید، اما به لطف خداوند تلفات جانی در این زمین لرزه نداشتیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد: برخی مناطق در این شهرستان از نظر زیرساختی شرایط خوبی ندارند و نیاز به کار دارند، توجه به وضعیت جاده ها، وضعیت توزیع آب شرب آشامیدنی و محرومیت زدایی از این مناطق یک ضرورت جدی است.

وجود مشکل در زیر ساخت‌های خوزستان  

این مقام مسئول گفت: خوزستان در ۳ سال اخیر در شرایط بحرانی مدیریت شده که این بحران‌ها زاییده امروز و دیروز نیستند، بخشی از بحران‌ها مربوط به تغییرات اقلیمی و شرایط جغرافیایی است، اما بخش دیگر آن‌ها نشات گرفته از تدبیر‌ها و تصمیمات نادرست گذشته است که امروز مزید بر علت شده اند.

وی اظهار داشت: پس از انقلاب ناخواسته با جنگ تحمیلی رو به رو شدیم که موجب شد زیرساخت‌های استان یا دچار فرسایش شوند یا در جنگ از بین بروند و پس از آن هم به جای برطرف کردن مشکلات اساسی زیرساخت‌ها به صورت مقطعی چاره اندیشی شدند.

حاجی زاده افزود: اجرایی نشدن پیوست‌های زیست محیطی برخی طرح‌ها و پروژه‌های ملی نیز در ایجاد بحران‌های استان تاثیر به سزایی داشته است  و بحران گرد و خاک در خوزستان مربوط به یک یا ۲ سال گذشته نیست بلکه نتیجه دهه‌های گذشته است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.