نماینده فراکسیون صادقون عراق تأکید کرد سفارت واشنگتن در بغداد با نقض حقوق‌ بین‌الملل و عرف دیپلماتیک به جولانگاه موساد و عناصر تروریست داعش بدل شده و باید بسته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه السومریه، «حسن سالم» از نمایندگان فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق با بیان اینکه سفارت آمریکا در بغداد تبدیل به چراگاه دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) و داعش شده است، بر لزوم بسته شدن این سفارتخانه پس از نقض قوانین و عرف بین الملل تأکید کرد.

حسن سالم در گتگو با شبکه السومریه اعلام کرد: آمریکا عرف و حقوق بین الملل و کنوانسیون های بین المللی را در زمینه کار سفارتخانه ها در کشورهای دیگر نقض کرده است؛ بطوری که سفارتخانه این کشور در بغداد تبدیل به چراگاهی برای موساد اسرائیل و گروه های تروریستی همانند داعش شده است.

نماینده فراکسیون صادقون عراق در ادامه تأکید کرد: سفارت آمریکا در بغداد وظیفه دیپلماتیک خود که حفظ منافع شهروندان خود در عراق است را رها کرده و با مداخله در امور کشور ما، اقدام به جاسوسی و شایعه پراکنی و فتنه انگیزی می کند.

حسن سالم در ادامه تصریح کرد: نقض قوانین از سوی سفارت آمریکا و خروج از عملکردی که طبق حقوق بین الملل تنظیم شده، سبب شده این مکان عنوان سفارتخانه را از دست بدهد و به همین خاطر بستن قانونی آن اقدامی لازم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار