سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از ولادت بیش از ۲۹۹ هزار نوزاد در سه ماه اول سال ۹۸ خبر داد.

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار ولادت در سه ماه اول سال ۹۸ اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال، ۲۹۹ هزار و ۳۷۶ ولادت رخ داده است که ۱۵۴ هزار و ۸۹۳ مورد پسر و ۱۴۴ هزار و ۴۸۳ مورد دختر بودند.

وی با بیان اینکه میزان عمومی ولادت در کشور ۱۷.۱ به ازای هر هزار نفر جمعیت بوده است، گفت: ۵ استان سیستان بلوچستان ۳۲.۷، خوزستان ۲۳.۳ درصد، خراسان رضوی ۲۰.۸ درصد، هرمزگان ۲۰.۷ درصد و خراسان جنوبی ۲۰.۷ درصد دارای بالاترین میزان ولادت بودند.

ابوترابی بیان کرد: همچنین کمترین میزان ولادت مربوط به ۵ استان گیلان ۱۰.۵ درصد، مازندران ۱۱.۹ درصد، البرز ۱۲.۷ درصد، مرکزی ۱۳.۱ درصد و سمنان ۱۳.۵ درصد بود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: میانگین سن پدر و مادر در زمان به دنیا آمدن اولین فرزند در سه ماهه اول امسال به ترتیب ۳۳.۷ و ۲۹ سال بوده است.


بیشتر بخوانید: تغییر نام بیش از ۱۷۵ هزار نفر در سال گذشته/ سکون آمار طلاق در کشور/ سیستان و بلوچستان دارای بالاترین نرخ ولادت


وی با اشاره به آمار فوتی‌های ثبت شده در سه ماه اول سال ۹۸، گفت: در این مدت ۹۱ هزار و ۴۰۶ مورد فوت ثبت شده است که ۵۱ هزار و ۸۶۳ مورد آن مردان و ۳۳ هزار و ۵۴۳ مورد زنان بوده اند.

ابوترابی با اشاره به علل اصلی مرگ و میر در این مدت گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی ۳۸ درصد، سرطان و تومور ۱۲.۱ درصد و بیماری‌های دستگاه‌های تنفسی ۹.۵ درصد از جمله دلایل اصلی مرگ و میرهای ثبت شده بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ثبت احوال ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
استان های کم درآمد و فقیر همیشه زاد و ولد بیشتری دارند .دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان های فوق باید زیاد مراقب کنترل جمیعت باشند . تولد یک نوزاد حداقل برای دولت ۵۰ میلیون تومان خرج دارد .مثلاً قیمت واکسن ها .