عاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی از آغاز طرح سرباز مهارت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: از امروز /شنبه/ طرح ملی مهارت آموزی سربازان وظیفه (سرباز مهارت) آغاز شد و ۱۰۰۰ نفر از سربازان در طول این دوره‌ها آموزش می‌بینند.
 
محمد حسین حسنی افزود: وزارت ورزش و جوانان بر اساس تفاهم نامه با ستاد مشترک نیرو‌های مسلح (ارتش، سپاه، مرزبانی، ارتش و نیروی انتظامی) این طرح را انجام می‌دهد و در استان آذربایجان غربی با اعتبار بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان طرح مهارت سرباز اجرا می‌شود.
 
وی بیان کرد: سال گذشته فقط برخی از استان‌ها به عنوان پایلوت انتخاب شده بودند و امسال استان آذربایجان غربی نیز یکی از استان‌های برگزار کننده این طرح می‌باشد.
 
حسنی در ادامه گفت: وزارت ورزش و جوانان در دو بعد این آموزش‌ها را انجام می‌دهد، که در حوزه‌ی ورزش شامل بخش آموزش تربیت مربی ورزشی و در حوزه‌ی جوانان شامل دو بخش آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش مهارت اشتغال و کار آفرینی می‌شود که به دو صورت عملی و نظری انجام می‌پذیرد.
 
وی با اشاره به زمان این دوره‌ها اظهار داشت: کل دوره ۸۰ ساعت است که شامل ۴۸ ساعت دوره مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و ۳۲ ساعت دوره جامع آشنایی با مهارت‌های زندگی می‌شود.
 
وی در پایان بیان کرد: طبق تفاهم نامه جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح برگزارکننده انتخاب شده است و در ۱۷ شهرستان استان انجام می‌پذیرد.
 
انتهای پیام/م
 
 

اجرای طرح سرباز مهارت در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.