چندین فقره استحصال بدون مجوز زمین از دریا در استان بوشهر متوقف شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در سه ماه امسال چندین فقره استحصال فاقد مجوز زمین از دریا در استان بوشهر متوقف و برای مخالفان پرونده قضایی تشکیل شد.

فرهاد قلی نژاد افزود: استحصال زمین از دریا یکی از اقدام‌های مخربی است که خسارت فراوانی به زیست‌بوم‌های دریایی به ویژه زیستگاه مرجانی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: در برخی از سواحل برای ساخت و استقرار صنایع، زمین از دریا استحصال می‌شود، که در استان بوشهر نیز از سال‌های پیش بخشی از سواحل به ویژه در عسلویه و کنگان استحصال شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: هر گونه استحصال دریا و آسیب به زیست بوم سواحل غیر قانونی و استحصال‌های ضروری نیازمند گرفتن مجوز و مطالعات زیست محیطی دارد.

قلی نژاد گفت: استحصال زمین از دریا علاوه بر الزام به دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست، نیازمند صدور مجوز از سایر سازمان‌های متولی مانند وزارت نیرو و سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی یادآور شد: برخی از سواحل استان بوشهر زیستگاه آبسنگ‌های مرجانی و انواع گونه‌های جانوری دیگر ارزشمند از لحاظ زیست محیطی است که این امر مقابله با استحصال دریا در استان را بیش از پیش ضروری ساخته است.

انتهای پیام/ک

جلوگیری از استحصال بدون مجوز زمین از دریا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.