دبیر سابق فدراسیون والیبال گفت: ملی پوشان ما از لحاظ تکنیکی شرایط خوبی داشتند و حتی نسبت به گذشته با پختگی بیشتری در لیگ ملت‌ها بازی می‌کردند.

افشاردوست: استحقاق کسب مدال لیگ ملت‌ها را داشتیم

محمود افشاردوست دبیر سابق فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: تیم ملی ما لیگ ملت‌ها را برخلاف سال‌های گذشته با پیروزی آغاز کرد، در حالی که سنوات قبل بازی‌ها را با باخت شروع می‌کردیم. نوع بازی تیم ما طوری بود که نوسانات سال‌های پیشین در آن به چشم نمی‌خورد و روند رو به رشدی را در این هفته‌ها داشتیم. ما در پنج هفته مقدماتی که بازی کردیم تنها ۲ باخت مقابل برزیل و فرانسه داشتیم و در لیگ ملت‌های امسال می‌توانستیم بر روی سکو قرار بگیریم.

او تصریح کرد: بازیکنان ما از لحاظ تکنیکی شرایط خوبی داشتند و نسبت به سال‌های گذشته با پختگی بیشتری بازی می‌کردند و علت آن هم لژیونر شدن بازیکنان ما و حضور آن‌ها در لیگ‌های معتبری مانند ایتالیا، لهستان و ترکیه بود، اما متاسفانه در نیمه نهایی به تیم برزیل خوردیم و ما را شکست دادند و از تیم لهستانی که سه بر ۲ در ایران شکست داده بودیم، متحمل شکست شدیم.

‌می‌توانستیم پیروز دیدار با لهستان باشیم

افشاردوست افزود: ما شانس این را داشتیم که تیم لهستان را شکست دهیم. در پنج هفته اول عالی بودیم. در دفاع، حمله، سرویس و توپ گیری. اما در ۲ بازی آخر شرایط به وجود آمده و بار روانی بازی روی ملی پوشان ما تاثیر گذاشت. بازی با لهستان شروع خوبی داشتیم، اما از ست دوم به بعد حریف با سرویس‌های قدرتمندش امان ما را برید تا جایی که پاسور تیم ما نتوانست سازندگی خوبی داشته باشد. بازیکنان ما ادامه کار را با عصیانیت دنبال کردند و در مجموع عملکرد خوبی نداشتند در حالی که من اعتقاد دارم ما می‌توانستیم لهستان را با نتیجه سه بر یک شکست دهیم، اما به خاطر ضعفی که در سرویس و دریافت داشتیم عصبانی بازی کردیم.

کادرفنی می‌توانست باهوش‌تر عمل کند

دبیر سابق فدراسیون والیبال گفت: مقابل تیم برزیل در ۲ ست نخست عملکرد خوبی نداشتیم، اما در ست سوم و چهارم عملکرد ما بهتر شد. در اینجا کادر فنی می‌توانست بهتر و باهوش‌تر عمل کند. وقتی سرویس زنان تیم مقابل تا این اندازه قوی هستند باید از تعویض‌های متعدد استفاده کرد. حق والیبالیست‌های ما این بود که امسال مدال بگیرند، اما متاسفانه این رویا محقق نشد و در ادامه باید بررسی دقیق تری روی عملکرد تیم به خصوص در امتیاز‌های حساس بازی داشته باشیم و برای انتخابی المپیک این ضعف‌ها را برطرف نماییم. در این مدت بازیکنان ما به یک استراحت جسمی و روحی نیاز دارند تا از این فضا بیرون بیایند.


بیشتر بخوانید:

تمجید فدراسیون جهانی والیبال از کاپیتان تیم ملی ایران

امیر غفور امتیاز آورترین بازیکن ایران برابر لهستان

معروف:لیگ ملت‌های والیبال قابل پیش بینی نیست/ می‌خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار