فراخوان دهمین جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی همزمان با دهه کرامت منتشر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: دانش آموزان همه مقاطع تحصیل می‌توانند  در جشنواره مشاعره رضوی دانش آموزی شرکت کنند.

فاطمه کرمپور افزود: از امروز فرایند نام نویسی در سامانه BOUSHEHR.SHAMSTOOS.IR آغاز شده و مهلت نام نویسی دهمین دوره جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی ٣٠ آذر  پایان می‌یابد و مرحله نخست داوری دی امسال انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان علاوه بر ثبت نام در سامانه معرفی شده می‌توانند برای نام نویسی از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: متقاضیان در مرحله نخست به صورت تلفنی و در مرحله دوم به صورت حضوری ارزیابی می‌شوند.

کرمپور عنوان کرد: اشعار ارائه شده باید از محتوای مناسب درباره احادیث، مدح، ثنا و مناقب حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، حضرت معصومه (س)، احمدبن موسی (ع) و امام موسی کاظم (ع) برخوردار باشد و براساس نظر هیات داوران زیبا خوانی و تسلط بر معنی اشعار بخشی از امتیازات مشاعره کننده است و انتخاب بیت‌های دارای اشکال وزنی یا ضعف تالیف برای مشاعره کننده نمره منفی دارد.

وی گفت: مسئولیت ناشی از  صحیح نبودن اشعار به عهده مشاعره کننده است و متقاضیان باید از صحت اشعاری که برای خواندن انتخاب می‌کنند اطمینان یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: ثبت نام کنندگان می‌توانند با مراجعه به پایگاه بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) نمایندگی بوشهر (BOUSHEHR.SHAMSTOOS.IR) از بخش منابع استفاده کنند.

کرمپور افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ٣٣٣٢٠٥٣٦ تماس بگیرند.

وی یادآور شد: به نفر اول جشنواره تندیس، لوح تقدیر و پنج میلیون ریال کمک هزینه سفر زیارتی اهداء می‌شود و نفرات دوم و سوم نیز علاوه بر دریافت تندیس و لوح به ترتیب کمک هزینه سفر زیارتی معادل ٤,٥ و چهار میلیون ریال دریافت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: به نفرات چهارم و پنجم نیز لوح تقدیر و به ترتیب ٣,٥ و سه میلیون ریال به عنوان کمک هزینه سفر زیارتی به آنان اهدا می‌شود.

دهمین دوره جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی با حضور مسئولین کشوری و استانی همزمان با دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

انتشار فراخوان جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.