مسئول نمایندگی رویان استان ایلام از عضویت ۸۰۰ نفر در بانک خون بند ناف رویان استان ایلام خبر داد.

بلوچی مسئول نمایندگی رویان استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: طی سال‌های گذشته، از یک سو با افزایش آگاهی عمومی در زمینه علوم سلولی و از سوی دیگر نیز گسترش استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های مختلف ، تعداد متقاضیان ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در ایلام رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۰۰ نفر به اعضای این بانک اضافه شده است و هم اکنون ۸۰۰ عضو در بانک خون بند ناف رویان استان ایلام ثبت نام کرده اند.

بلوچی مطرح کرد: خانواده‌ها می‌توانند با هزینه‌ای حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فرزندان خود را در این موسسه عضو کنند.

وی در رابطه با عضویت فرزندان خانواده‌ها در بانک خون بند ناف بیان کرد: در صورتی که خانواده‌ای مشکل مالی نداشته باشد می‌توانند تمامی فرزندان خود را در این بانک عضو کنند در غیر این صورت تنها عضویت یکی از فرزندان کافی است.

مسئول نمایندگی رویان استان ایلام افزود: از این نمونه‌ها برای درمان برخی از بیماری‌ها از جمله سرطان خون ، فلج مغزی، کم خونی‌های مادرزادی، اوتیسم و غیره استفاده می‌شود.

وی در رابطه با انتقال نمونه‌های خونی اظهار کرد: ۳۲ نمایندگی در سطح کشور نمونه ها را جمع آوری کرده و سپس به تهران انتقال می دهند ، همچنین امکان انتقال نمونه‌های خونی به خارج از کشور نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ ن

 ۸۰۰ نفر در بانک خون بند ناف رویان استان ایلام عضویت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.