حجت‌الاسلام قمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اروپایی‌ها جز وعده‌دادن، اقدامی برای تعهداتشان انجام ندادند/ گام برجامی اخیر جدیت ایران به دنیا نشان داد

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از تعلل اروپایی‌ها گفت: اروپایی‌ها جز وعده‌دادن اقدامی برای انجام تعهداتشان نکردند.

اروپایی‌ها جز وعده‌دادن، اقدامی برای تعهداتشان انجام ندادند/ گام برجامی اخیر جدیت ایران به دنیا نشان دادحجت الاسلام محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجلس خبرگان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ایران اسلامی بر اساس صداقت در موضوع هسته‌ای حرکت کرده است، اظهار کرد: ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و آن را حرام می‌دانیم.

وی با بیان اینکه انتظار داشتیم طرف‌های مقابل در برجام بر اساس صداقت رفتار کنند، ادامه داد: برجام پیمانی بین المللی و مصوب شورای امنیت سازمان ملل بود که آمریکا آن را زیر پا گذاشت و از آن خارج شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زمانی که آمریکایی‌ها دیدند که برجام به برجام‌های ۲و ۳ تبدیل نشد، از این پیمان بین‎المللی خارج شدند.

حجت‌الاسلام قمی اضافه کرد: ترامپ اخیرا تاکید کرده بود که ما به دنبال تامین امنیت رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی هستیم.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها گفته بودند که منافع ایران را تامین می‌کنیم، یادآور شد: ما در عمل دیدیم که اروپایی‌ها جز وعده، اقدامی در راستای تعهداتشان در برجام نکردند.

حجت الاسلام قمی خاطر نشان کرد: ایران پس از یکسال صبر راهبردی، اقدامی در تعهدات اروپایی‌ها ندید و جدیت خود را به دنیا اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت اجرای اینستکس انتظارات ایران برآورده نمی‌شد، ادامه داد: اقدام دوم ایران در عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها موضوع آب سنگین اراک و میزان غنی سازی اورانیوم است که از روز گذشته آغاز شد.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: این اقدامات جزو حقوق مسلم مردم ایران است و هرگونه کوتاه آمدن در این زمینه ظلم به آیندگان است.

وی با بیان اینکه حق نداریم نسل‌های آینده را از پیشرفت‌ها محروم کنیم، افزود: اروپایی‌ها می‌خواهند ما را از صنایع و تکنولوژی‌ها معمولی و پیشرفته محروم کنند و قطعا این‌ها در نسل‌های آینده نیاز کشورمان است.

حجت الاسلام قمی درباره شکایت آمریکا به شورای حکام در تخطی تعهدات برجامی ایران خاطر نشان کرد: این از شوخی‌ها روزگار است و کسی که برجام را پاره کرده و از آن خارج شده چطور به چنین عملی فکر می‌کند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار