کارشناس مذهبی حوزه علمیه همدان گفت: حجاب نه تنها یکی از ارزش های اصیل اسلام است بلکه ریشه در فرهنگ ایرانیان باستان هم دارد.

روز عفاف و حجاب + فیلمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کشف حجاب رضاخان یکی از اهداف غربگرایانه بود که با شدت و خشونت از سوی رژیم بر مردم مسلمان تحمیل می‌شد.

۲۱ تیر ۱۳۱۴ سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهر شاد به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام ملیحی کارشناس مذهبی حوزه علمیه همدان گفت: براساس مطالعات تاریخی و کتیبه هایبه دست آمده در تخت جمشید در دوران قبل از اسلام و زمانی که مردم ایران زرتشتی بودند حجاب و پوشش کامل از ویژگی‌های فرهنگی و جامعه ایران قبل از اسلام بوده است.

وی افزود در آن دوران زنانی که از یک پایگاه اجتماعی ویژه‌ای برخوردار بودند تقید بیشتری به حجاب داشتند.

وی ادامه داد: عفاف و حجاب مکمل یکدیگرند و هر دو این‌ها در کنار یکدیگر موجب می‌شود انسان به رشد و تکامل برسد وبا رعایت حجاب و عفاف از بسیاری آسیب‌های اجتماعی و فردی پیشگیری می‌شود.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه همدان با اشاره به اینکه گوهر وجودی هر انسانی از ارزش والایی برخوردار است گفت: در جامعه اسلامی موظف به حفظ حریم‌هایی هستیم که دین اسلام بر آن‌ها تاکید فراوانی دارد.

حجت الاسلام ملیحی افزود: تبلیغات فرهنگ غربی از سوی رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی عفاف و حجاب را هدف قرار داده است.

خانواده و نهاد‌های فرهنگی و رسانه‌ها نقش مهمی در نهادینه کردن حجاب در جامعه دارند.

نبود طراحی مناسب دربازار پوشاک مبتنی بر ارزش‌های جامعه و سلایق جوانان از مشکلاتی است که جامعه با آن مواجه است.

یکی از شهروندان زن در همدان می‌گوید طراحی‌های موجود در بازار مناسب یک زن محجبه نیست و اکنون مانتو‌های جلوباز و آستین کوتاه به صورت گسترده در بازار پیدا می‌شود وبسیاری از زنان برای خرید مانتو‌های مناسب و پوشیده با مشکل مواجهند.

آقای حجت ناصری شاد رئیس اتحادیه پوشاک همدان هم با بیان اینکه این اتحادیه با همکاری اماکن نیروی انتظامی بازرسی‌های مستمر از نحوه عرضه پوشاک و مدل‌های انواع لباس انجام می‌دهند گفت در این راستا چند واحد هم جریمه و پلمب شده اند.

وی فعالیت دستفروشان در عرضه پوشاک با طراحی‌های نامناسب و قیمت پایین مانتو‌های جلوباز به دلیل کم کار بودن و کم پارچه بربودن را از دیگر مشکلات کنترل بازار پوشاک عنوان کرد و افزود مردم هم به دلیل ارزانی از این نوع پوشاک استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/ب

حجاب موجب رشد و تکامل انسان می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.