رئیس‌جمهور سوریه وعده داد به تلاش‌هایش برای ایجاد کمیته قانون اساسی مورد مطالبه سازمان ملل متحد ادامه دهد.

ادامه تلاش‌های بشار اسد برای ایجاد کمیته قانون اساسیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه وعده داد به تلاش‌هایش در جهت ایجاد کمیته قانون اساسی مورد مطالبه سازمان ملل متحد ادامه دهد تا این اقدام به حل و فصل سیاسی مناقشه کشورش منجر شود.

دفتر ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد دیدار بشار اسد با الکساندر لاورنتیف به موضوع تلاش‌های کنونی (سوریه) برای ایجاد کمیته قانون اساسی، سازوکار‌ها و روش کار این کمیته معطوف شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است دو طرف با قدردانی از تلاش‌هایی که تا به حال در این زمینه صورت گرفته است موافقت کردند به منظور رسیدن به نتایج مورد انتظار، تلاش و همکاری کنند. مخالفان دولت بشار اسد انتظار دارند به طور کامل قانون اساسی جدیدی تدوین کنند.

این در حالی است که دمشق تنها اجازه می‌دهد چند اصلاحیه در قانون اساسی انجام شود. قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش‌بس و انتقال سیاسی قدرت در سوریه است ایجاد کمیته قانون اساسی را در نظر گرفته است. بنابر طرح پیشنهادی، این کمیته باید متشکل از ۱۵۰ عضو باشد که ۵۰ نفر از آن‌ها را دولت سوریه، ۵۰ نفر را مخالفان دولت و ۵۰ نفر دیگر را سازمان ملل متحد انتخاب می‌کند. دمشق بخشی از انتصاب‌هایی که سازمان ملل متحد انجام داده است را رد کرده است که این مسئله موجب توقف در روند ایجاد کمیته قانون اساسی در کشور شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار