مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان گفت: مصرف آب گلستانی ها، ۲ برابر متوسط مصرف کشوری است والگوی صحیح مصرف باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ابوالفضل رحیمی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان گفت: در فصول گرم سال هزار لیتر برثانیه کمبود آب داریم که باید با ۲ روش سازه‌ای و غیرسازه‌ای این کمبود رفع شود.

وی الگوی صحیح مصرف کردن را اولویت برنامه زندگی مردم دانست و گفت: با توجه‌به اینکه متوسط بارندگی استان گلستان بالاتر از متوسط بارندگی کشور است، اما مصرف آب ۲ برابر متوسط مصرف کشوری و جهانی است والگوی صحیح مصرف کردن آب باید در اولویت برنامه زندگی مردم قرار گیرد.

رحیمی افزود: بانوان نقش بسزایی در صرفه‌جویی آب دارند و اگر در مصرف آب در آشپزخانه، استحمام، شستشوی حیاط و آب دادن به گل‌ها و باغچه‌حیاط صرفه‌جویی کنند، بسیاری از مشکلات کمبود آب حل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد آب‌های زیرزمینی موجود در استان برای مصارف است و با تحقیقات انجام شده بیشترین مصارف آب در منازل است که با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در آب، می‌توان آب رابرای ۳۵ هزار نفر تامین کرد.

رحیمی گفت:همچنین متوسط آب موجود در چاه‌های استان از ۱۹ لیتر در ثانیه در سال‌های گذشته، به ۱۳ لیتر برثانیه در امسال کاهش یافته و این زنگ خطری برای کمبود آب در گلستان است.

در سه ماهه نخست امسال ۱۷ میلیارد لیتر آب مصرف شد که در حال حاضر ۱۰ دهنه چاه، ۲ دستگاه تصفیه خانه و ۲۴۰ حلقه چاه عمیق در گلستان فعال است و سالانه باید ۸۰ میلیارد لیتر آب برای شهروندان گلستانی تامین شود.

انتهای پیام /گ
 
 

گلستانی ها، ۲ برابر متوسط مصرف کشوری آب مصرف می کنند

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.