معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت مقدار ۴۰۰۰ تن کلزا برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، مهندس چنگیز ابراهیمی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصول کلزا اختصاص یافته است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت مقدار ۴۰۰۰ تن کلزا برداشت شود.

ابراهیمی افزود: سال گذشته سطح زیرکشت این محصول ۱۶۰۰ هکتار با تولید ۳۲۰۰ تن بوده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه سیل و بارندگی‌های اخیر باعث خسارات زیادی به مزارع کشاورزی از جمله محصول کلزا شد و همین امر باعث شد که مقدار تولید نسبت به سطح زیر کشت کاهش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها کشت و توسعه دانه روغنی است و کشت کلزا می‌تواند موجب قطع وابستگی به واردات روغن خوراکی شود.

ابراهیمی گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به این کشت اقدام کنند چرا که با کمک به رونق تولید و جلوگیری از واردات روغن خوراکی، در تناوب زراعی موثر بوده و درآمد اقتصادی آن حتی از گندم اقتصادی‌تر و به صرفه‌تر است.

انتهای پیام/ر

تولید۴۰۰۰ تن دانه روغنی کلزا در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار