هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد با توجه به افزایش سرعت باد‌های شمالی در ساعات بعدازظهر، خلیج فارس از امروز تا دوشنبه بعدازظهر‌ها مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا دوشنبه هفته پیش رو، سرعت باد‌های شمالی در ساعات بعدازظهر و بر روی دریا تا حدودی افزایش می‌یابد و دریا در برخی ساعات متلاطم می‌شود.

براساس این گزارش، دما و احساس گرمای هوا در روز‌های آینده در استان همچنان میزان بالایی خواهد داشت.

هواشناسی استان بوشهر آسمان استان را تا فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی کرده که در طول روز وزش باد و به صورت پراکنده در نواحی جنوبی استان افزایش ابر و مه رقیق صبحگاهی وجود خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر نیز در برخی قسمت‌های شمالی و مرکزی استان همراه با گردوخاک خواهد بود.

باد نیز بیشتر با جهت شمال غربی تا جنوب غربی می‌‎وزد که در نواحی شمالی و مرکزی استان سرعتش ۱۰ تا ۳۰ و در ساعاتی ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

در نواحی جنوبی استان هم جهت وزش باد متغیر و گاهی شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ و در روز تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

هواشناسی، ارتفاع موج دریا را نیز در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ و دور از ساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی بوشهر

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.