انتشار به مناسبت سالروز کشتار مردم در مسجد گوهرشاد؛

اعتراف ارتشبد قره‌باغی پیرامون کشتار مسجد گوهرشاد؛ در همین مسجد ۳۵۰ نفر را کشتند +فیلم

ویدئویی از اعترافات ارتشبد قره‌باغی وزیر کشور کابینه ازهاری پیرامون کشتار مسجد گوهرشاد را مشاهده می‌کنید.

اعتراف ارتشبد قره‌باغی وزیر کشور کابینه ازهاری پیرامون کشتار مسجد گوهرشاد +فیلم به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، واقعه مسجد گوهرشاد نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران محسوب می‌شود. حبس آیت الله "سید حسین قمی" مرجع تقلید و اعمال فشار به آحاد جامعه برای پذیرش مظاهر تمدن غرب، موجب فشارهایی برمردمی شد که رویکردهای فرهنگی رژیم را بر نمی‌تابیدند. در روزهای منتهی به ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴، مردم مشهد و روستاهای کوچک و بزرگ اطراف آن، در مسجد گوهرشاد جمع شدند و تصمیم گرفتند تا آزادی مرجع تقلیدشان، دست از تحصن بر ندارند.

با رسیدن فرمان قتل عام، ماشین کشتار پهلوی اول با فرماندهی سرهنگ قادری به کار افتاد و در نیمه شب ۲۱ تیرماه، باران گلوله بر سر مردان و زنان و کودکان معصومی که آرام و بی‌صدا در گوشه و کنار مسجد آرمیده بودند، بارید. در این واقعه هولناک شمار بسیاری از مردم بی‌گناه جان خود را از دست دادند.

امروز ۲۱ تیرماه مصادف با سالروز کشتار مردم در مسجد گوهرشاد مشهد است که به همین مناسبت ویدئویی از اعتراف ارتشبد قره‌باغی وزیر کشور کابینه ازهاری در جلسه شورای امنیت ملی پیرامون این واقعه تلخ را منتشر شده است که در آن پشت پرده‌هایی از جنایات صورت گرفته در زمان رضاشاه را بازگو می‌کند. در ادامه این اعترافات را با جزئیات بیشتر مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: مشهد ، کشتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار