رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح صلح آمریکایی را به پایان رسیده و در آستانه شکست توصیف و اعلام کرد که میانجیگری واشنگتن قابل اعتماد نیست.

محمود عباس: آمریکا واسطه قابل اعتمادی نیستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد طرح صلح آمریکایی در خاورمیانه موسوم به معامله قرن همانند نشست بحرین شکست خواهد خورد.

وی در دور دوم نشست‌های جنبش فتح تاکید کرد: موضع فلسطین در تمامی پروژه‌ها و طرح‌هایی که سعی در حل و فصل مشکلات ملی می‌کند ثابت و آشکار است.

محمود عباس همچنین گفت: شکست نشست منامه به جهان ثابت کرد که مردم مقاوم فلسطین نمیگذارند هیچ کسی منافع و حقوق مشروع ملی آنهارا کاسته یا ضایع کند؛ لذا معامله قرن به پایان رسیده و در آستانه شکست است. مواضع آمریکا در قبال فلسطین از جمله اعلام پایتختی قدس، مسئله سازمان حمایت از آوارگان فلسطینی (آنروا) و غیره نشان داد که واشنگتن واسطه صادقی نیست که قابل اعتماد باشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه افزود: ما و ملت ما در راه اولین آرمان ملی خود همه چیز را تحمل می‌کنیم و هرگز شهدا، جانبازان و اسرا را فراموش نمی‌کنیم.

نشست اقتصادی بحرین که ماه گذشته با حضور برخی از سران عربی و آفریقایی و مشاور ارشد ترامپ در منامه برگزار شد، از سوی فلسطینی‌ها و شماری از کشور‌ها تحریم شد و این حضور نیافتن طرف فلسطینی در نشست، آن را بی نتیجه گذاشت و به شکست کشانید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار