رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری شاهد روند رو به رشد ورود گردشگران خارجی از مرز شلمجه هستیم.

سجاد پاک‌گهر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهردر گفت و گو با خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: از ابتدای سال جاری شاهد روند رو به رشد ورود گردشگران خارجی از مرز شلمچه هستیم که این موضوع اهمیت توسعه زیرساخت‌های جانبی پایانه شلمچه و تأسیسات گردشگری منطقه آزاد اروند را به عنوان یکی از اصلی‌ترین درگاه‌های ورودی گردشگران به کشور بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی افزود: بررسی آمار‌های ورود و خروج اتباع خارجی از مرز شلمچه که عمده آنان را عراقی‌ها تشکیل می‌دهند حاکی از این است که در فروردین‌ماه سال جاری تعداد ۱۰۷ هزار و ۳۱۸ نفر، در اردیبهشت‌ماه ۲۶۸ هزار نفر و در خردادماه حدود ۳۰۰ هزار نفر از مرز شلمچه وارد کشور شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر با بیان این‌که براساس ارقام اعلام‌شده، این آمارگا‌ها روزانه تا بیش از ۱۵ هزار نفر نیز رسیده است ادامه داد: آمار‌ها نشان از روند رو به رشد استقبال اتباع عراقی به منظور ورود از مرز شلمچه به کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف موجود در این منطقه را دارد.

پاک‌گهر اصلی‌ترین جمعیت ورودی از مرز شلمچه را جمعیت موجود در استان هم‌جوار با این مرز یعنی بصره تشکیل می‌دهد.

رشد ورود گردشگران خارجی از مرز شلمچه

وی ادامه داد: این استان با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر و مساحتی حدود ۱۹۰۷۰ کیلومترمربع در حدود ۱۰ درصد از وسعت عراق را تشکیل می‌دهد و دومین شهر بزرگ عراق پس از بغداد محسوب می‌شود که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و افزایش جاذبه‌های مورد نیاز آن‌ها، تأمین مایحتاج این بازار سه میلیونی را از آن خود کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر گفت: مرز شلمچه و منطقه آزاد اروند به عنوان یکی از اصلی‌ترین درگاه‌های ورودی گردشگران به کشور است که از چندین حیث از جمله ورود بدون روادید، راه‌های ارتباطی مختلف آبی، هوایی، جاده‌ای و ریلی و نیز قرارگیری در وسیع‌ترین منطقه آزاد کشور، دارای جذابیت‌هایی برای اتباع خارجی و بدون شک مورد توجه گردشگران ورودی به منطقه است.

پاک گهر افزود: براین اساس، لزوم توسعه زیرساختی و بالفعل نمودن همه ظرفیت‌های مورد نیاز اتباع خارجی ورودی در منطقه بیش از پیش در این محدوده جغرافیایی احساس می‌شود و چه بسا باید به عنوان موضوع ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که در شرایط فعلی کشور استفاده از ظرفیت ورود گردشگر ممکن است یکی از راه‌های برون‌رفت از تحریم اقتصادی باشد ادامه داد: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح نسبت به جذب بیشتر گردشگران اقدام کرد و در صورت عقب ماندن از این قافله چه بسا دیگر کشورهای موجود در منطقه گوی سبقت را از ما پیش گرفته و نسبت به هدایت جمعیت گردشگران عراقی به کشور خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/ د

روند رو به رشد ورود اتباع خارجی از مرز شلمچه

برچسب ها: مرزشلمچه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.