تلاش برای داشتن شهری عاری از کیسه‌های پلاستیکی مستلزم داشتن فرهنگی غنی است.

نخعی کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: یکی از مصادیق آلودگی محیط زیست و تخریب غیر قابل جبران آن، بالا بودن سرانه مصرف پلاستیک در ایران بوده و این امر باعث شده تا نام کشورمان در بین ۱۰ کشور پر مصرف ظروف پلاستیکی قرار گیرد.

وی افزود: تلاش برای نجات محیط زیست نیازمند همکاری همه جانبه بین نهاد‌های دولتی، شهرداری، و نمایندگان مجلس و توجه و همدلی شهروندان به این مقوله است.

نخعی بیان کرد: برابر اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی شده از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر از آن که با آلودگی محیط زیست و تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع است.

کارشناس مسئول اداره کل محیط زیست اظهار کرد: انرژی مصرف شده برای یک عدد بطری یک لیتری آب معدنی برابر است با انرژی ۲۵۰ میلی لیتر نفت و مصرف کمتر از کیسه‌های پلاستیکی باعث کاهش وابستگی به نفت می‌شود.

وی میزان تولید زباله‌های پلاستیکی در سال را ۱۷۷ هزار تن دانست و بیان کرد همچنین روزانه در کشور میزان ۵۰۰ تن زباله پلاستیکی تولید می‌شود.

نخعی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ محیط زیست گفت:حضرت آیت الله خامنه‌ای طی بیانیه‌ای فرمودند اهمییت مسئله‌ی محیط زیست ایجاب می‌کند که همه دستگاه‌ها یی که به نحوی با مسئله محیط زیست انسان در کشور مرتبط هستند با یکدیگر همکاری صمیمانه داشته باشند.

انتهای پیام / ط آ

تولید سالانه ۱۷۷ هزار تن زباله پلاستیکی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.